محمد زارعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این خسارت ها از بخش های مرکزی، جرگلان و غلامان شهرستان مرزی راز و جرگلان گزارش شده است.
وی افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده، خسارت های سیلاب به بخش کشاورزی 60 میلیار ریال، بخش راه سه میلیارد ریال و آب و فاضلاب روستایی 6 میلیارد ریال گزارش شده است.
وی گفت: جاری شدن سیلاب سبب آبگرفتگی برخی از منازل در غلامان و جرگلان شد که توسط عوامل هلال احمر امداد رسانی شد.
زارعی اظهار کرد: تاسیسات آب در شمار زیادی از روستاهای شهرستان دچار خسارت شد و اکنون ساکنان 16 روستای این شهرستان مرزی در تامین آب آشامیدنی سالم با مشکل روبه رو هستند.
فرماندار راز و جرگلان خاطرنشان کرد: مدیریت بحران شهرستان در حالت آماده باش قرار دارند.
شهرستان 70 هزار نفری راز و جرگلان در 120 کیلومتری شمال غرب بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد که بخش عمده ساکنان آن را ترکمن های اهل سنت تشکیل می دهد.
به گزارش ایرنا بارش های بهاری که از روز شنبه هفته جاری آغاز شده در برخی مناطق سیلاب به همراه داشته است.
براساس گزارش هواشناسی خراسان شمالی بیشترین میزان بارش ها روز سه شنبه 25 اردیبهشت در روستای زیدر شیروان با 52 میلیمتر بارندگی، فاروج با 31.7، فرودگاه بجنورد 24.4، چناران شهر 24.3، اسفیدان 24، عباس آباد 23.3، بام 23.3، بدرانلو 22.9، راز 13.4 و تیتکانلو 12 میلیمتر بارندگی بوده است .
هواشناسی خراسان شمالی ادامه ناپایداری های جوی و بارش ها را برای استان تا صبح روز پنجشنبه پیش بینی کرده است که سبب وزش باد، رگبارباران همراه با رعد و برق در استان خواهد شد.
با وجود بارش های روزهای اخیر میزان بارش باران در سال زراعی جاری خراسان شمالی در مقایسه با دوره آماری بلندمدت 37.8 درصد کاهش یافته است. جمع بارندگی در سال زراعی 97-96 ( یک مهر تا 21 اردیبهشت) 121.6 میلیمتر و در دوره آماری 195.5 میلیمتر بوده است.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قراردارد و از مناطق سیل خیز محسوب می شود.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.