به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی، محسن نجات چهارشنبه اظهار کرد: 9 تیم عملیاتی امداد و نجات با 52 نجاتگر در امدادرسانی و کمک به افراد گرفتار در سیل این شهرستان ها مشارکت داشتند.
وی افزود: پنج تیم امدادی با 35 نفر امدادگر در روستاهای بخش قوشخانه، قلهک علیا و سفلا، دده خان، باغ، حصار ینگی قلعه و ینگی قلعه سفلا شهرستان شیروان با هفت دستگاه خودروی امدادی، هفت موتور لجن کش به 155 نفر ازساکنان این روستاها خدمات رسانی کردند.
نجات گفت: تعداد 17 تخته پتو، 16 تخته موکت و 40 بسته موادغذایی بین مردم این روستاها توزیع شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی افزود: در شهرستان مرزی راز و جرگلان نیز 11 دستگاه چادر امدادونجات بین 15 خانوار روستاهای سیل زده کرپشلی و اسمی این شهرستان توزیع شده است.
نجات گفت: سه تیم با 12نفرامدادگر درروستاهای سریوان تپه شهرستان بجنورد و روستاهای اینچه سلفی وعلیا شهرستان مانه و سملقان امدادرسانی کردند و سه دستگاه چادر و بسته های غذایی در بین سیل زدگان این مناطق توزیع کردند.
به گزارش ایرنا بارش های بهاری که از روز شنبه هفته جاری آغاز شده در برخی مناطق سیلاب به همراه داشته است.
براساس گزارش هواشناسی خراسان شمالی بیشترین میزان بارش ها روز سه شنبه 25اردیبهشت در روستای زیدرشیروان با 52میلیمتر بارندگی، فاروج با 31.7، فرودگاه بجنورد 24.4، چناران شهر 24.3، اسفیدان 24، عباس آباد 23.3، بام 23.3، بدرانلو 22.9، راز 13.4 و تیتکانلو 12 میلیمتر بارندگی بوده است .
هواشناسی خراسان شمالی ادامه ناپایداری های جوی و بار ش ها را برای استان تا صبح روز پنجشنبه پیش بینی کرده است که سبب وزش باد ، رگبارباران همراه با رعد و برق دراستان خواهد شد.
با وجود بارش های روزهای اخیر میزان بارش باران در سال زراعی جاری خراسان شمالی در مقایسه با دوره آماری بلندمدت 37.8 درصد کاهش یافته است. جمع بارندگی در سال زراعی 97-96 ( یک مهر تا 21 اردیبهشت) 121.6 میلیمتر و در دوره آماری 195.5 میلیمتر بوده است.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قراردارد و از مناطق سیل خیز محسوب می شود.
7189/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.