امین رضا مرآتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در پی بارش شدید باران و تگرگ تعدادی از روستاهای شیروان از جمله ینگه قلعه، دده خان، حصار قوشخانه و قلهک و همچنین شهر قوشخانه دچار آبگرفتکی شد و خساراتی نیز به تعدادی منزل مسکونی و اراضی کشاورزی بخصوص در روستای قهلک سفلی و دده خان وارد شده است.
به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی این استان بیشترین میزان بارش ثبت شده استان در چند روز گذشته مربوط به ایستگاه لوجلی شیروان با 37.2 میلیمتر باران بوده است.
مرآتی افزود: با توجه به پیش بینی و اخطار هواشناسی، ستاد مدیریت بحران در حالت آماده باش بوده است به محض گزارش وقوع سیلاب گروه های امدادی برای بازگشایی محورهای ارتباطی و امدادرسانی در منطقه مشغول فعالیت شدند و هم اکنون تمامی راه های مواصلاتی این شهرستان باز است.
فرماندار شیروان افزود: با توجه به بارش شدید باران و جاری شدن سیل در سطح بخش قوشخانه و سرحد آمادگی لازم برای کمک رسانی به خسارت دیدگان احتمالی انجام شده و تیم های امداد رسان به منطقه اعزام شدند.
بخشدار قوشخانه شیروان نیز گفت: جاری شدن سیل به بخش های از قوشخانه وارد کرده که هم اکنون در دست بررسی است.
مجید یوسفیان در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: جاری شدن سیل باعث مسدود شدن راه روستای قلهک علیا و سفلی شده بود، هم اکنون مشکلی در تردد و رفت و آمد وجود ندارد.
با وجود بارش های چند روز اخیر میزان بارش باران در سال زراعی جاری این استان در مقایسه با دوره آماری بلندمدت 37.8 درصد کاهش یافته است، جمع بارندگی در سال زراعی 97-96 ( یک مهر تا 21 اردیبهشت) 121.6 میلیمتر و در دوره آماری 195.5 میلیمتر بوده است.
بخش قوشخانه شیروان دارای 30 پارچه روستا است که 28 روستای آن دارای شورا، 27 روستا دارای دهیاری و دو روستا نیز زیر 20 خانوار جمعیت دارند.
هم اکنون سه هزار و 22 خانوار مشتمل بر 13 هزار و 500 نفر در این بخش سکونت دارند.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.