به گزارش ایرنا علی محمد ذوالفقاری دوشنبه شب در همایش تجلیل از خیران، حامیان و مشترکان صدقات در خراسان شمالی اظهارکرد: برای تامین نیازهای خانواده های زیر پوشش کمیته امداد نیازمند مشارکت مردم و خیران هستیم.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: این نهاد برای برطرف کردن نیازهای مددجویان زیر پوشش خود، 150 هزار واحد مسکونی نیاز دارد.
وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) سالانه 70 هزار دختر را به خانه بخت می فرستد، هزینه های گره گشایی از مشکلات بالا رفته اما خرج فقر همچنالن بالا است.
ذوالفقاری گفت: کمیته امداد در زمینه های مختلف مانند تغذیه کودکان زیر 6 سال، هزینه های درمانی برای خانواده ها، ساخت مسکن، ایجاد اشتغال و... از محل اعتبارات دولتی و کمک های مردمی به مددجویان خدمات ارائه می دهد.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نیز در این همایش اظهارکرد: در کار خیر سرعت داشته و پیشگام باشید.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی افزود: سرعت و سبقت در کار خیر توصیه اسلام و قرآن است.
وی همچنین گفت: خانواده ها و افراد نیازمند که آبرومندانه زندگی می کنند را شناسایی کرده و فرهنگ کمک به نیازمندان و محرومان را در جامعه نهادینه کنید.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی نیز در این همایش گفت: سال گذشته خیران بالغ بر 500 میلیارد ریال به مددجویان زیر پوشش این نهاد در استان کمک کردند.
عباس اهرابی با بیان اینکه رویکرد کمیته امداد توانمندسازی مددجویان است افزود: در سال گذشته 17 هزار شغل پایدار برای مددجویان ایجاد شد.
وی با اشاره به وجود بیش از 6 هزار یتیم و فرزندان محسنین زیر پوشش این نهاد در استان نیزاظهارکرد: حامیان آنها سال گذشته مبلغ 160 میلیارد ریال کمک کردند.
اهرابی به جمع آوری 75 میلیارد ریال زکات در استان نیز اشاره کرد و گفت: 60 درصد از این مبالغ برای کمک به محرومان و 40 درصد در بخش عمران هزینه شده است.
وی گفت: خراسان شمالی جزء هشت استان فقیر در کشور محسوب می شود اما با این وجود خیران با توجه به اعتمادی که به این نهاد دارند، کمک های قابل توجهی به مددجویان در این استان داشته اند.
کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی بیش از 30 هزار مددجو را زیر پوشش دارد که بالغ بر 50 درصد از آنها در روستا زندگی می کنند.
اخبار خراسان شمالی را در پیام رسان سروش اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.