ابراهیم پرفند در گفت و گو با خبرنگارایرنا اظهار کرد: در پی وقوع سیل، هشت تیم عملیاتی به تعداد 45 امدادگر به روستاهای سیل زده قزل حصار، شورک و برزنه در شهرستان‌گرمه، و همچنین روستاهای دره خان، ینگی قلعه، قلهک بالا و پائین و حصار در شهرستان ‌شیروان اعزام شدند.
وی گفت: تیم های امدادی دیگر هم به روستای قلعه جق بالا در شهرستان‌ بجنورد و روستای سوخسو هاشم در شهرستان ‌راز‌و‌جرگلان اعزام شدند که این تیم ها هم اکنون در حال کمک رسانی به مناطق سیل زده هستند.
امین رضا مرآتی فرماندار شیروان هم گفت: با توجه به بارش شدید باران و تگرگ و جاری شدن سیل در بخش های قوشخانه وسرحد این شهرستان، تیم های امدادی به این مناطق اعزام شدند.
بارش های رگباری از روز شنبه برخی مناطق استان خراسان شمالی را در برگرفته است.
رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: بیشترین میزان بارش ثبت شده استان در 24 ساعت گذشته مربوط به ایستگاه لوجلی شیروان با 37.2 میلیمتر باران است.
مهری هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در همین مدت ایستگاه روستای استاد فاروج 30.3 میلیمتر بارندگی داشته است.
وی افزود: همچنین چناران شهر 13.8 میلیمتر، کوسه 13.1، سرچشمه اسفراین 12.3، مایوان 12.6، ارکان 9.7 و فرودگاه بجنورد 6.2 میلیمتر بارندگی داشته است.
هاشمی افزود: طبق بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی و تصاویر ماهواره ای بیانگر جو ناپایداری تا چهارشنبه شب در استان است.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع شده و یکی از استان های سیل خیز است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.