به گزارش ایرنا، محسن نجات روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با وقوع زلزله 5.7 ریشتری در 23 اردیبهشت ماه سال گذشته، موجودی انبارهای این جمعیت برای امدادرسانی به آسیب دیدگان صرف شد اما اکنون وضعیت انبارها از حالت اضطرار خارج شده و پاسخگوی نیاز است.
وی با اشاره به اینکه 16 قلم مایحتاج و مورد نیاز مردم در حادثه های احتمالی باید در انبارها دپو شود افزود: در تامین موجودی انبارها از وضعیت استاندارد عقب هستیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی تصریح کرد: در وضعیت استاندارد باید اقلام و مایحتاج مورد نیاز 2 درصد از جمعیت مراکز استان ها و یک درصد از جمعیت شهرستان ها برای استفاده در حادثه های احتمالی ذخیره سازی و دپو شود اما اکنون موجودی انبارها پایین تر از این میزان است.

*وضعیت مناسب ناوگان هلال احمر
نجات درباره وضعیت تجهیزات و ناوگان مورد نیاز در امدادهای جاده ای گفت: اکنون 12 پایگاه جاده ای در استان فعال است و 9 دستگاه خودروی ست نجات در اختیار این جمعیت قرار دارد که به این لحاظ وضعیت خوبی نسبت به میانگین کشوری داریم.
وی افزود: در وضعیت استاندارد در هر 30 یا 35 کیلومتر، یک پایگاه در جاده ها ایجاد می شود اما این شاخص در خراسان شمالی 27 کیلومتر است که در این زمینه وضعیت ما از استاندارد بهتر است.

* استخری که از خاک پر شد
نجات در بخش دیگر سخنان خود درباره اقدام این جمعیت مبنی بر پرکردن استخر هلال احمر شهر بجنورد گفت: این اقدام در دوره مدیریت پیشین بوده و ما در حال رایزنی هستیم که در صورت تامین اعتبار لازم، این استخر از خاک تخلیه و اجرای پروژه از سرگرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: ساخت این استخر 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس برآورد اولیه، تکمیل آن 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد اما در صورت تامین هشت میلیارد ریال اعتبار، کارها برای تخلیه استخر از خاک و ادامه اجرای این پروژه پیگیری می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی افزود: کمبود اعتبار برای ادامه کار، علت پر کردن استخر هلال احمر بجنورد عنوان شد و البته هزینه مضاعفی را برای تخلیه بر ما تحمیل می کند.
جمعیت هلال احمر خراسان شمالی 10 هزار نفر عضو دارد.
خراسان شمالی از استان های پرحادثه در کشور است و وقوع سیل، زلزله و رانش زمین از جمله حوادثی است که مردم استان را در معرض تهدید قرار داده است. جاده های پرخطر در خراسان شمالی نیز این استان را مستعد حوادث رانندگی کرده است.
خراسان شمالی در میان 2 قطب سیاحتی و زیارتی کشور قرار گرفته و بر این اساس هر ساله میلیون ها مسافر از محورهای این استان تردد می کنند و متاسفانه بعضا دچار حادثه می شوند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.