به گزارش ایرنا، براساس سرشماری سال 95، 840 روستا در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد 724 روستا بالای 20 خانوار و 116 روستا زیر 20 خانوار هستند.44 درصد از جمعیت 863 هزار نفری هم در روستاها سکونت دارند.
مجید پورعیسی روز چهارشنبه در سمینار معرفی شبکه های دسترسی امن همچنین اظهارکرد: سازمان برنامه و بودجه استان نیز مبلغ 100 میلیارد ریال برای توسعه دولت الکترونیک و پروژه های فناوری اطلاعات جهت دستگاه های اجرایی استان تامین می کند.
وی گفت: ورود مخابرات در حوزه امنیت اقتصادی تحول عجیبی ایجاد کرده که امید است این روند توسعه ادامه داشته باشد.
پور عیسی با بیان اینکه حوزه مخابرات در دنیای جدید بخش عمده ای از زندگی نسل جوان را پوشش می دهد اضافه کرد:هر اندازه همزیستی مسالمت آمیز با این نوع از تکنولوژی بیشتر شود، موضوع توسعه و پیشرفت در این راستا تشدید خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: متولیان امر توسعه دولت الکترونیک و مخابرات باید تفاوت و فاصله این استان را با استان های برتر در این زمینه آسیب شناسی کنند و در راستای احصای آن برآیند.
وی ادامه داد: روابط دنیای اقتصاد عمدتا همزیستی و همبستگی کاری است و این روابط موجب ایجاد هم افزایی می شود.
پورعیسی اظهارکرد: نسل جدید بخصوص در حوزه اقتصادی، استارت آپ هایی دارند که با ورود در دنیای الکترونیک و جذب مشتری و بازاریابی می توانند منابعی را به دست بیاورند.
وی گفت: استانداری به عنوان متولیان امر توسعه در خراسان شمالی برای حمایت در حوزه زیرساخت ها آمادگی دارد.
پورعیسی با بیان اینکه شبکه امنیت کالای گران اما جزو الزامات است گفت: دنیای پیشرفته هم به دنبال این مهم است، ورود پیدا نکردن در این موضوعات یکی از شکاف های عقب ماندگی است که باید مورد توجه باشد.
وی اضافه کرد: اهمیت شبکه های دسترسی امن در تمام بافت های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی رسوخ پیدا کرده است.
مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی نیز در این سمینار گفت: وای فای عمومی در دو محور اماکن عمومی(پارک ها و پیاده روها) و مجامع عمومی(دانشگاه ها، فرودگاه و بیمارستان ها) در استان ایجاد می شود.
علیرضا هاشمی افزود: وای فای عمومی یک شبکه امن است و در این شبکه به هیچ عنوان نگران مزاحمت های غیرمجاز نخواهیم بود.
اخبار خراسان شمالی را در پیام رسان سروش اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.