محسن نجات روز چهارشنبه در حاشیه همایش تلاش ماندگار به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح دوام یا، داوطلب واکنش اضطراری محلات در تمام محله های شهر با هدف مدیریت بحران و تسریع در امداد و نجات در دستور کار است.
وی خاطرنشان کرد: این طرح که قرار است 22 نقطه شهری را زیر پوشش داشته باشد در مرحله رایزنی و گمانه زنی است و در آن، شهرداری ها، هیات امنای مساجد، دفتر مدیریت بحران و جمعیت هلال احمر استان مشارکت دارند.

* مانور ترکیبی هلال احمر
نجات در بخش دیگر سخنان خود به اجرای مانور ترکیبی هلال احمر به مناسبت هفته هلال احمر اشاره کرد و گفت: این مانور با حضور 100 نفر از نیروها اجرایی شد و در آن توانمندی و مهارت های تیم های عملیاتی مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه دستاوردهای جمعیت هلال احمر از دیگر برنامه های هفته هلال احمر استان است افزود: این نمایشگاه از 17 اردیبهشت ماه جاری به مدت چهار روز در خانه فرهنگ شهرداری بجنورد دایر است.
نجات خاطرنشان کرد: دستاوردهای جمعیت هلال احمر استان در زمینه های امداد و نجات، درمان و توانبخشی، جوانان و داوطلبان در هشت غرفه از نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.
به گفته وی، پرداخت کمک هزینه به بیماران نیازمند از دیگر برنامه های جمعیت هلال احمر استان در این هفته است.

* کمبود نیرو در هلال احمر
نجات گفت: این جمعیت بشدت با کمبود نیرو رو به رو است از این رو از پذیرش اعضا بویژه در حوزه داوطلب استقبال می کنیم.
وی گفت: این جمعیت اکنون 10 هزار عضو دارد و در حوزه داوطلب از عضویت افراد به هر میزان که درخواست شود استقبال می کنیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی افزود: تلاش داریم تا فرهنگ خود امدادی در میان خانواده ها رواج یابد.
به گزارش ایرنا در همایش تلاش ماندگار که به مناسبت هفته هلال احمر برگزار شد، 80 نفر از امدادگران، جوانان و داوطلبان استان مورد تجلیل قرار گرفتند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.