به گزارش ایرنا، علی قربانی روز سه شنبه در آیین زنگ سپاس معلم که در دبیرستان محمودیه شهر بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: این میزان اعتبار از محل یک درصد اعتبارات هزینه ای بانک ها، شرکت های دولتی و موسسات انتفاعی سودده وابسته به دولت برای آموزش و پرورش اختصاص یافته است.
وی افزود: 37 هزار میلیارد ریال از این رقم برای پرداخت پاداش بازنشستگان و 17 هزار میلیارد ریال برای سایر ردیف های آموزش و پرورش تامین می شود.
وی گفت: سال گذشته در مجلس شورای اسلامی، دو، سه کار اساسی در آموزش و پرورش انجام شد که از گذشته به یکی از معضلات و مشکلات در این نهاد بدل شده بود.
قربانی گفت: یکی از اقدامات، اختصاصی کردن درآمد آموزش و پرورش و اقدام دیگر، رایگان شدن مصرف آب، برق و گاز در مدارس در سقف متعارف است.
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ کشوری، بدون توجه به آموزش و پروش نتوانسته است به توسعه و صنعتی شدن دست یابد.

* سند تحول بنیادین اجرا نشده است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود با انتقاد از اجرایی نشدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: این سند هنوز اجرا نشده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: امسال سقف پاداش بازنشستگان 2 میلیارد و 700 میلیون ریال بسته شده است.
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرحی در کمیسیون اجتماعی مجلس برای منع به کارگیری بازنشستگان گفت: بر اساس این طرح به کارگیری بازنشستگان تنها در سطح وزرا، رئیس جمهور و معاون سه قوه میسر است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.