مجید گریوانی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری مانور خاموش سازی تانکر سوخت در گلستان شهر به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس اعلام شرکت نفت استان، هر یک ساعت یک خودروی تانکر سوخت 30 هزار لیتری از بجنورد عبور می کند.
وی افزود: در صورت وقوع آتش سوزی احتمالی به علت نبود خودروی آبرسان با ظرفیت بالا در این شهر با مشکل روبه رو می شویم.
مدیرعامل آتش نشانی بجنورد خاطرنشان کرد: با پیگیری های انجام شده، استاندار خراسان شمالی برای تامین یک دستگاه تانکر آبرسانی برای آتش نشانی بجنورد دستور داده است و امید می رود این امر به نتیجه برسد.
وی گفت: اکنون تنها تجهیزات موجود و در اختیار ما، خودروهای آبرسان با ظرفیت یکهزار تا 6 هزار لیتری است که نمی تواند پاسخگوی نیاز در حادثه های احتمالی باشد.
گریوانی گفت: مهار آتش سوزی های احتمالی تانکر های سوخت و انجام عملیات سردکردن آتش نیازمند تانکرهای آبرسان با ظرفیت بالای 30 هزار لیتری است.
وی تصریح کرد: در وضعیت موجود به یقین در حادثه های احتمالی با کمبود آب برای خاموش کردن و مهار آتش سوزی تانکرهای سوخت روبه رو می شویم.

*مانوری برای اطفای حریق تانکرها
گریوانی در بخش دیگر سخنان خود در باره مانور خاموش سازی تانکر سوخت گفت: تردد 24 دستگاه تانکر سوخت در هر شبانه روز از شهر بجنورد سبب نگرانی شده و بر این اساس برگزاری مانور در دستور کار قرار گرفت.
وی خاطر نشان کرد: این مانور سه روزه با حضور 18 تیم از پنج ایستگاه آتش نشانی بجنورد انجام شد و توانمندی و آمادگی آتش نشانان برای اطفا و مهار آتش سوزی های احتمالی تانکر های سوخت مورد بررسی قرار گرفت.
مدیرعامل آتش نشانی بجنورد تصریح کرد: آتش نشانان در مانور ویژه مایعات قابل اشتعال، خوب عمل کردند اما تنها نگرانی ما، کمبود آب به علت نبود تانکر آبرسان با ظرفیت بالا در آتش نشانی است.
بر اساس این گزارش، اکنون 87 آتش نشان در پنج ایستگاه عملیاتی بجنورد آماده ارائه خدمات ایمنی به شهروندان هستند.
شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی 210 هزار نفر جمعیت دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.