عصمت بدخشان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال 29 نفر دانش آموز هفت تا 12 ساله استان به علت ممانعت والدین، ترک تحصیل کردند.
وی افزود: 13 نفر از دانش آموزان دوره ابتدایی استان نیز به علت کار، از ادامه تحصیل بازماندند و 18 نفر نیز به علت داشتن سرپرست بد نتوانستند در کلاس های درس حاضر شوند.
وی با بیان اینکه چهار نفر از دانش آموزان بازمانده از تحصیل از دانش آموزان استثنایی بودند گفت: 22 دانش آموز هفت تا 12 ساله استان نیز امسال به علت ازدواج، درس خواندن را رها کردند.

* 256 کودک شناسایی نشدند
بدخشان درباره بازماندن از تحصیل کودکان 6 سال تمام استان گفت: در سال تحصیلی جاری، شمار کودکان 6 سال تمام استان 17 هزار و 873 نفر به ثبت رسیده بود که از این تعداد، 256 کودک شناسایی نشدند و نتوانستیم آنان را در کلاس درس جذب کنیم.
وی گفت: 22 کودک استثنایی 6 سال تمام خراسان شمالی امسال از حضور در مدرسه بازماندند و علت بازماندن از تحصیل 14 کودک نیز داشتن سرپرست بد گزارش شده است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: هفت کودک نیز به علت بیماری صعب العلاج از حضور بازماندند.

* امداد از دستگاه های اجرایی
بدخشان با تاکید بر اهمیت انسداد بیسوادی گفت: باید با همکاری و تعامل دستگاه های مرتبط، مبادی بیسوادی در استان بسته شود.
وی افزود: انتظار می رود نهادهای حمایتی در این باره بیشتر همکاری داشته باشند تا شناسایی مشکلات کودکان شناسایی شود تا برای رفع آن برنامه ریزی کنیم.
اکنون 164 هزار دانش آموز در 2 هزار باب آموزشگاه خراسان شمالی زیر نظر 14 هزار نفر فرهنگی تحصیل می کنند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.