به گزارش ایرنا، محمود ثمینی روز شنبه در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی استان اظهار کرد: دستگاه های مختلف باید با همکاری و هم افزایی با آموزش و پرورش، برای جذب افراد لازم التعلیم همت داشته باشند.
وی، انسداد بیسوادی را از مهم ترین راهکارها برای کاهش آمار بیسوادی عنوان کرد و افزود: باید از ظرفیت های مختلف برای ریشه کن کردن بیسوادی استفاده کنیم.
ثمینی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه برای حل مشکل بیسوادی، آمار محرمانه دستگاه ها باید در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد گفت: سرشماری های مختلف توسط دستگاه های اجرایی انجام می شود و اطلاعات مختلف وجود دارد که بعضا محرمانه است اما انتظار می رود این آمار در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد تا در برنامه ریزی ها برای کاهش بیسوادی مورد استفاده قرار گیرد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: از روحانیان و مبلغان نیز انتظار می رود با حضور در برنامه های مختلف بویژه در برنامه های ماه مبارک رمضان، نسبت به تبیین مضرات بیسوادی و محاسن سوادآموزی مبادرت داشته باشند.

* ارتقای جایگاه خراسان شمالی در سواد آموزی
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: بر اساس سرشماری سال 95، 83.3 درصد از جمعیت گروه سنی 6 سال و بالاتر باسواد هستند و این رقم در کشور 87.6 درصد است.
براتعلی حاتمی اظهار کرد: جایگاه استان در این زمینه در مقایسه با سرشماری ماقبل با چهار پله ارتقا به رتبه 24 میان استان های کشور رسیده است.
وی افزود: بر اساس این سرشماری، 92.85 درصد از جمعیت گروه سنی 10 تا 49 سال استان باسواد هستند که این رقم در کشور 94.73 درصد است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: بر اساس سرشماری سال 95، جایگاه استان در باسوادی این گروه سنی با سه رتبه ارتقا به ردیف 23 در میان استان های کشور رسیده است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.