دکتر محمد فرامرز روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون عملیات آبخیزداری در سطح 280 هزار هکتار از اراضی ملی استان انجام شده است.
وی افزود: هم اکنون 20 هزار هکتار از عملیات آبخیزداری خراسان شمالی در دست اجرا است.
این مسئول اظهار کرد: طرح های در حال اجرا 57 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در سال جاری برای تکمیل آن 81 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با بیان اینکه اعتبارات آبخیزداری این استان تاکنون افزون بر 23 میلیارد ریال معادل 29 درصد تخصیص داشته است گفت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح ها در برنامه ششم توسعه یکهزار و 600 میلیارد ریال است.
فرامرز جلوگیری از فرسایش خاک حاصلخیز، پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سیل، جلوگیری از حمل رسوبات به مخازن سدها و مناطق پایین دست، مقابله با خشکسالی و افزایش آبدهی چشمه، قنات و چاه، حفظ و افزایش تفرجگاهی طبیعت و توسعه پایدار را از جمله اهداف اجرای طرح آبخیزداری ذکر کرد.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.
خراسان شمالی یکی از استان های سیل خیز کشور است که سال های گذشته جریان سیل های مخرب خسارت زیادی را به بخش های مختلف کشاورزی، عرصه های طبیعی، امور زیربنایی و واحدهای مسکونی وارد کرده است.
/3007 7186/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.