حسن نوری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به اختصاص تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد شغل و استقبال مردم هم اکنون نگران متقاضی برای ایجاد شغل نیستیم بلکه نگران جذب تسهیلات در این حوزه هستیم.
وی افزود: تسهیلات ایجاد اشتغال در این دولت به صورت قرض الحسنه است که برای پرداخت آن هم اکنون همراهی بانک ها را نیازمند هستیم و این اطمینان نیز باید به آنان داده شود که با ایجاد شغل، تسهیلات دریافتی برگشت داده می شود.
نوری اظهار کرد: در سال گذشته پنج هزار طرح به بانک ها معرفی شد که از مجموع این میزان یکهزار طرح در کمیته فنی بررسی و بیش از 300 طرح تاکنون پذیرفته شده است.
وی گفت: نظام بانکی و دستگاه های مربوط به ایجاد اشتغال باید از وضعیت موجود خود خارج شوند و پویا و فعال تر عمل کنند.
وی اظهار کرد: ارائه برنامه ها و بسته های مختلف برای ایجاد اشتغال می طلبد که دستگاه های اجرایی مرتبط با کار و بانک ها نیز تغییر کنند و فعالتر شوند تا بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و جوابگوی برنامه ها باشیم.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: برای موفقیت در اجرای طرح ها، برنامه های آموزشی در رابطه با کارآفرینی راه اندازی شده است که باعث می شود تا شغل های پایدار ایجاد و همچنین از انحراف نیز جلوگیری شود.
وی در خصوص تسهیلات و اعتبارات در خصوص ایجاد اشتغال گفت: این دولت در سه بسته چهار هزار و 730 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای متقاضیان جویای کار در نظر گرفته است که این اداره کل وظیفه اجرایی آن را بر عهده دارد.
وی گفت: طرح مشاغل خانگی یکی از این طرح ها است که سهم این استان در سال جاری با افزایش 13 برابری به 200 میلیارد ریال رسیده است.
وی اظهار کرد: از منابع صندوق اشتغال فراگیر 200 هزار میلیارد ریال برای رسته های پر اشتغال در نظر گرفته شده است که سهم این استان در این خصوص یک هزار و 900 میلیارد ریال است، نرخ بهره این تسهیلات 18 درصد است اما 2 تا 8درصد سود از محل یارانه ها پرداخت می شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: از محل صندوق توسعه ملی نیز برای اشتغال روستایی و عشایری 1.5 میلیارد دلار برای کل کشور اختصاص یافت که سهم این استان 3.13 درصد از این رقم، معادل دو هزار و 630 میلیارد ریال است.
نوری افزود: نرخ بیکاری در این استان 9.9 درصد است که نسبت به میانگین کشور پایین تر است اما در نرخ مشارکت اقتصادی که جمعیت فعال بیشترین آمادگی را دارند رتبه اول کشوری را دارد.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آن ها در روستاها ساکن هستند.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.