عبدالله یوسفی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه بیمه باغ های خراسان شمالی نسبت به سال زراعی گذشته از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده است، اظهار کرد: سال زراعی گذشته 13 درصد باغ های این استان بیمه بود.
به گزارش ایرنا وقوع حوادث طبیعی یکهزار و 140 میلیارد ریال به بخش های مختلف این استان در سال گذشته خسارت وارد کرد که بیشترین آن مربوط به بخش کشاورزی بود.
بارش برف و سرمای بهاره امسال هم 2 هزار و 200 میلیارد ریال به باغ های استان خسارت وارد کرد.
وی بیشترین سطح پوشش بیمه ای باغ های این استان را مربوط به تاکستان ها عنوان کرد و گفت: از مجموع سطح باغ های بیمه شده خراسان شمالی در سال زراعی جاری سه هزار و 700 هکتار مربوط به تاکستان ها است.
یوسفی با بیان اینکه سال گذشته 20 میلیارد ریال اعتبار برای کمک به تامین سهم بیمه انگور در این استان تخصیص داده شده افزود: گزارش خسارت ها تهیه شده که دولت برای تامین تسهیلات با کارمزد پایین، استمهال وام ها و تمدید تسهیلات مصوبه ای دارد تا به کشاورزانی که حتی بیمه نیستند غرامت پرداخت شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سال گذشته مطالبات عمده باغداران و کشاورزان این استان پرداخت شد که امسال نیز تامین منابع شده اما هنوز تخصیص پیدا نکرده است.
65 درصد تولیدات بخش باغی در خراسان شمالی مربوط به انگور است که از 240 هزار تن انواع محصول باغی، 185هزار تن شامل محصول انگور است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 تن انواع محصول کشاورزی زراعی و باغی و همچنین دامی تولید می شود.
3007/ 7186/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.