به گزارش ایرنا محمدرضا صالحی در نشست کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز اظهارکرد: در سیاست های جدید ارزی نسبت به گذشته، در باره صادرات و واردات تسهیلات خوبی در نظر گرفته شده اما در بخش قاچاق کالا سخت گیری شده است، تا بتوان بر منابع و مصارف ارزی مدیریت داشت.
وی در ادامه گفت: خرید کالای ایرانی بر کالای خارجی تقدم دارد حتی اگر مشابه خارجی آن در داخل باشد.
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه برای حمایت از کالای ایرانی باید با قاچاق کالا و ارز مبارزه کرد اضافه کرد:همه تاکنون در این زمینه با جدیت کار کردند اما اکنون باید بیش از توان و با ایثارگری به این موضوع پرداخت.
وی با اشاره به وجود مرز جغرافیایی 301کیلومتری خراسان شمالی با کشور ترکمنستان گفت: راه اندازی بازارچه پرسه سو اقتصاد استان را می دهد و از ورود کالای قاچاق جلوگیری می کند.
وی با ذکر اینکه آموزش و فرهنگ سازی نیز باید در موضوع قاچاق کالا و ارز مبنا باشد اظهارکرد: در این راستا برنامه های مختلف فرهنگی مانند 24 ساعته شدن برنامه های سیمای استان، برپایی نمایشگاه عکس و جشنواره فیلم و عکس انجام شده است .
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کشفیات لوازم آرایشی و بهداشتی در سال گذشته نسبت به سال 95 در خراسان شمالی، 325 درصد افزایش یافته است.
وی فقدان اموال تملیکی را از معضلات خراسان شمالی دانست و افزود: در بخش آموزش و فرهنگ سازی که مهم ترین بخش کار است، کمبود شدید اعتبار در استان وجود دارد.
استاندار خراسان شمالی درباره شهرستان هایی که اداره تعزیرات حکومتی ندارند نیز عنوان کرد که فرمانداران برای تهیه زمین همکاری کنند.
از مجموع 8 شهرستان استان تنها در سه شهرستان اداره تعزیرات حکومتی ایجاد شده و پوشش تعزیراتی در شهرستان های گرمه، جاجرم، رازوجرگلان، مانه و سملقان و فاروج به صورت اعزام شعبه سیار انجام می شود.
شعبات براساس جمعیت شهری و تعداد واحد صنفی تعریف می شود و اولویت تاسیس اداره و ایجاد نمایندگی در صورت تهیه امکانات با شهرستان های مانه و سملقان و فاروج است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.