به گزارش ایرنا جمال انصاری یکشنبه در نشست کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: کنترل و نظارت بر حوزه بازار و جامعه رسالت و فلسفه اصلی سازمان تعزیرات حکومتی است و این موضوع حد و مرزی را نمی شناسد.
وی با ذکر اینکه سالانه بخش بسیاری از پرونده های سازمان در حوزه ادارت دولتی تشکیل می شود، افزود: اگر ادارات دولتی می خواهند خدماتی را به مردم ارائه دهند یا بفروشند و این خدمات خارج از استاندارد مشخص باشد، مورد رصد و پیگیری سازمان تعزیرات حکومتی است.
انصاری عنوان کرد: خوشبختانه خراسان شمالی خیلی درگیر موضوع قاچاق کالا و ارز نیست و تدابیر مدیران در استان توانسته این صحنه را مدیریت کند.
وی گفت: 95 درصد از پرونده های قاچاق کالا و ارز در خراسان شمالی به سازمان تعزیرات حکومتی وارد می شود در حالیکه در کشور این رقم فقط 5 درصد است .
انصاری اضافه کرد: 95 درصد پرونده هی تشکیل شده در کشور در حوزه کالا و خدمات است و این خود یک پیکره وسیعی است که به تدابیر خاصی نیاز دارد و این تدابیر باید با مشارکت بسیاری از نهادهای دولتی و اجرایی محقق شود.
وی با بیان اینکه نظارت ها در سطح کشور نه مبتنی بر نیاز مردم بلکه مبتنی بر داشته ها است ادامه داد: تلاش می کنیم با کمک مدیران استانی شاکله های نظارتی را ابتدا در محور نظارت و کنترل قرار دهیم به دلیل اینکه اعتقاد بر این است که پرونده محوری نمی تواند همه مشکلات را حل کند.
انصاری گفت: هر سال در سازمان تعزیرات حکومتی با افزونی از پرونده ها مواجه می شویم که این امر یک بار سخت هزینه ای بر حاکمیت تحمیل می کند.
وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری گفت: باید در حوزه استحکام اقتصاد داخلی گام برداریم، پیام رهبری برای مدیران به طور عمیق درک و اجرا شده و امسال قرار است که این مهم به شکل جدی تر عملیاتی شود.
انصاری افزود: برای حمایت از تولید داخلی باید کالاها رقابتی شود که این امر نیازمند کیفی سازی است.
وی ادامه داد: برای تحقق کیفی سازی نیز باید از جعل و تقلب در این حوزه جلوگیری کرد که این امر نیز نیازمند آسیب شناسی و برخورد است.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: باید با کسانیکه سلامت مردم را مورد هدف قرار دادند و یا غیر مستقیم می خواهند با چنین شعاری مخالفت کنند، مقابله و برخورد کرد.
وی با ذکر اینکه قاچاق کالا و ارز یک پدیده مخرب و مذموم است اظهارکرد: اگر از مجاری صحیح نتوان این موضوع را مدیریت کرد به طور طبیعی خلل جدی به اقتصاد وارد می شود.
وی گفت: سازمان تعزیرات حکومتی عزم خود را جزم کرده تا مبارزه و مقابله را جدی تر انجام دهد البته در حوزه کنترل و پیشگیری، سیاست های قانونی هنوز به معنای واقعی نهادینه نشده است و در اقدامات کنترل محور و پیشگیرانه در حوزه قاچاق هنوز مشکل وجود دارد.
انصاری عنوان کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، 18 دستگاه به صورت مستقیم و غیر مستقیم دخیل هستند که مدیریت منسجمی در این زمینه رخ نداده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.