هادی رجائی نیا یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس آخرین آمار، 256 میلیارد و 699 میلیون ریال اعتبار به این شهرستان تخصیص یافته و در طرح های پیش بینی شده هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه زمان جذب اعتبارات غیر قابل تمدید است، گفت: امیدواریم دستگاه های اجرایی تا مهلت تعیین شده در تیرماه، ارقام باقیمانده را جذب و صرف طرح های خود کنند.
وی یادآورشد: برای اعتبارات سال 96، در مجموع 183 طرح تعریف شده بود که از این تعداد 14 طرح جدید است.
رجائی نیا افزود: حوزه راه با توجه به مشکلات شهرستان بویژه در دهستان سنگر با شاخص برخورداری 23 درصد و جمعیت 10 هزار نفری در 26 روستای آن و نقش این زیر ساخت در توسعه و ماندگاری جمعیت یکی از اولویت ها در توزیع اعتبارات بوده است.
وی افزود: برای این حوزه 85 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده بود که تاکنون 45 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
وی گفت: آب آشامیدنی در روستاها با توجه به افت منابع آبی از یک سو و فرسودگی خطوط انتقال و شبکه توزیع که هدر رفت آب را در بعضی نقاط شهرستان تا 40 درصد هم رسانده ، اولویت دیگر شهرستان در پیگیری منابع اعتباری و توزیع اعتبارات بوده است
وی با اشاره به اینکه بعضی دستگاه های شهرستان در حوزه سامانه ستاد(سامانه تدارک الکترونیک دولت) و یا استفاده از اسناد یک ساله و دوسال با مشکلاتی مواجه شده اند بیان داشت: اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان موظف به معرفی اصناف ثبت شده در سامانه ستاد هستند تا مشکل دستگاه ها برای استفاده از این سامانه برطرف و ازسویی اطلاع رسانی کامل در خصوص استفاده از اسناد خزانه برای دستگاه های شهرستان انجام شود.
براساس مصوبه هیات دولت، وزارت اقتصاد مجاز به انتشار 14 هزار و 500 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی شد که 8500 میلیارد تومان آن به صورت یکساله و 6 هزار میلیارد تومان با سررسید دو ساله منتشرشده است.
فرماندار فاروج گفت: با توجه به رویکرد دولت در حوزه اشتغال و شعار سال در شهرستان تکالیف و توصیه های لازم به دستگاه ها برای کمک به تحقق آن بویژه در استفاده از کالای ایرانی ارائه شده و رمز اشتغال پایدار در این حرکت است.
شهرستان 52 هزار نفری فاروج در 90 کیلومتری شرق بجنورد واقع است.
7187/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.