به گزارش ایرنا، نازمحمد اونق دوشنبه در حاشیه همایش آسیب های اجتماعی استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهاجرت به شهرها به ناچار با حاشیه نشینی و سکونت در مناطق حاشیه ای شهر همراه می شود و این امر، بستری برای افزایش آسیب های اجتماعی است.
وی افزود: از آنجایی که افراد از مناطق مختلف در حاشیه های شهر ساکن می شوند، از اینکه به سراغ ناهنجاری های مختلف بروند ابایی ندارند و این امر به نوعی زمینه ساز ابتلا به آسیب های مختلف است.
اونق افزود: نبود پیوستگی اجتماعی در حاشیه شهرها، می تواند زمینه ساز ناهنجاری ها شود.
دبیرعلمی همایش آسیب های اجتماعی خراسان شمالی اظهار کرد: در این همایش تلاش داریم تا مسایل و مشکلات بررسی شود و در برنامه ریزی ها مورد استفاده قرار گیرد.
اونق اظهار کرد: تلاش کردیم آسیب های اجتماعی استان در پنج محور شامل حاشیه نشینی، اعتیاد، طلاق، آسیب های نوپدید همچون آسیب های فضای مجازی و مفاسد اقتصادی و اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد البته در زمینه مفاسد اجتماعی و اقتصادی مقاله ای به دبیرخانه ارسال نشده است.
وی با بیان اینکه 56 اثر از نویسندگان به دبیرخانه همایش ارسال شده است افزود: این آثار شامل 48 مقاله و هشت چیکده مقاله بوده و بیشترین مقاله ها با موضوع اعتیاد ارسال شده و 10 مقاله و 11 چکیده مقاله به صورت کتاب به چاپ رسیده است.
وی در بخش دیگر سخنان خود در باره نقش بهزیستی در شناسایی و حل آسیب های اجتماعی اظهار کرد: از بهزیستی استان درخواست شده تا مجموعه مشکلات جامعه هدف خود را تهیه و در اختیار قرار دهد.
دبیر علمی همایش آسیب های اجتماعی خراسان شمالی اظهار کرد: شماری از افراد جامعه هدف بهزیستی چون نابینایان و ناشنوایان، احساس می کنند که در جامعه به خوبی دیده نشده اند و در این شرایط توسعه و گسترش این دیدگاه، زمینه ساز ابتلا به آسیب ها در جامعه است از این رو باید برای رفع این آسیب برنامه داشته باشیم.
همایش یک روزه آسیب های اجتماعی استان با حضور معاون امور آسیب ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور در دانشگاه پیام نور بجنورد در حال برگزاری است.
یک سوم از جمعیت 210 هزار نفری بجنورد، مرکز خراسان شمالی در مناطق حاشیه ای شهر زندگی می کنند.
خراسان شمالی 864 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد از جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.
7185 /6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.