به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی، چهارشنبه در آیین رژه نیروهای نظامی و انتظامی به مناسبت روز ارتش اظهار کرد: نیروهای مقتدر ارتش، سپاه و بسیج ایران با آمادگی کامل و با توان بالا از آرمان های انقلاب و اسلام دفاع می کنند.
وی با اشاره به حمله نظامی به سوریه گفت: این حمله نظامی ما را به یاد تجمیع دشمنان پیامبر اکرم(ص) در صدر اسلام برای قتل ایشان می اندازد که در آن بدخواهان راه به جایی نبردند.
صالحی افزود: آمریکا در حمله نظامی به سوریه، تلویحا، ایران را نیز به حمله نظامی تهدید کرده است اما ایران اسلامی، هیچ واهمه ای از تهدید دشمنان ندارد و در برابر بدخواهان ایستاده است.
وی اظهار کرد: در حالی که هنوز پاسخ سئوال های متعدد و اینکه آیا حمله شیمیایی انجام شده است یا نه، این حمله از طرف سوریه بوده است یا نه و یا در صورتی که حمله از جانب سوریه بود باید چه مجازاتی تعیین شود، رئیس جمهوری آمریکا دستور حمله داده و گفته است شاید با ایران کنار بیاییم.
صالحی گفت: فردی که عقل در سر ندارد و حرف امروزش با دیروزش فرق دارد و سخنانش تنها خنده را کفایت می کند، دستور حمله داده است.
وی تاکید کرد: ایران اسلامی مقتدرانه در مقابل هر گونه تهدیدها از آرمان های انقلاب و اسلام دفاع می کند.
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به نامگذاری 29 فروردین ماه به نام روز ارتش اشاره کرد و گفت: در آن روزها که هنوز شالوده نظام اسلامی شکل نگرفته بود، ارتش ایران به خوبی از پس غائله گنبد و کردستان بر آمد اما عده ای، خواستار انحلال ارتش شدند.
استاندار خراسان شمالی افزود: موضوع انحلال ارتش، برای ضربه به انقلاب بود اما امام(ره) با نامگذاری این روز به نام روز ارتش، دستور برگزاری رژه دادند و پس از گذشت چهار دهه، این رژه ها برای تکرار نشان دادن و یادآوری خدمات والا و بالای ارتش برگزار می شود.

* تاکید بر تقویت نیروهای مسلح
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در این مراسم بر ارتقای توان و اقتدار نیروهای مسلح تاکید کرد و گفت: هر کشور که نیروهای مسلح قوی و مقتدر داشته باشد، حرفش در دنیا حرف است و امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی، دنیا از ایران حساب می برد.
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی اظهار کرد: ایران اسلامی به واسطه توان نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و بسیج، سربلند است و این امنیت و آسایش امروز ما مرهون شجاعت نیروهای مسلح است.

* ارتش در تامین امنیت تاثیر گذار بوده است
فرمانده تیپ مستقل 130 پیاده شهید دلجویان ارتش خراسان شمالی نیز گفت: ارتش در طول چهار دهه از عمر انقلاب، نقش تاثیرگذاری در تامین امنیت و دفاع از کشور داشته و همواره مدافع نظام اسلامی بوده است.
امیر سرتیپ ابراهیم گلگلی اظهار کرد: یکی از راه های جلوگیری از تهدید های دشمن، بالا بردن توان دفاعی و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح است.
وی افزود: ارتش همواره برای مردم و در کنار مردم در عرصه های مختلف حضور داشته است و اکنون نیز برای خدمات رسانی به کشور، آمادگی کامل دارد.
به گزارش ایرنا، در این آیین یگان های نمونه تیپ مستقل 130 پیاده ارتش 'شهید عبدالله دلجویان'، نیروی انتظامی، مرزبانی، سپاه حضرت جوادالائمه (ع) و بسیج از مقابل کلام الله مجید، تمثال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب رژه رفتند.
7185 /6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.