مهدی مودی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و با بیان اینکه این طرح در 7 استان تا مرداد ماه امسال اجرا می شود، اظهار کرد: طرح یاد شده در بین عشایر شهرستان های شیروان، اسفراین و مانه وسملقان این استان برای 300 نفر از زنان بی سواد در گروه سنی 49-10 سال اجرا می شود.
وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح در شهرستان های مزبور 40 آموزش دهنده باید آموزش های لازم را فرا گیرند، گفت: مدرسان آموزش دهنده کشوری هستند که تا پایان فروردین ماه شهرستان ها براساس سهیمه بندی انتخاب می شوند.
مودی افزود: این طرح با مشارکت سوادآموزی، اداره کل امور عشایری، آموزش و پرورش و اداره کل امور بانوان استانداری خراسان شمالی اجرا می شود.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه در این استان نرخ سواد مردان بیشتر از زنان است گفت: هم اکنون درصد باسوادی در زنان گروه سنی 6 سال به بالاتر در خراسان شمالی 78.67 درصد است.
براساس نتایج سرشماری سال 95 در گروه سنی 49-10 سال، 508 هزار و 946 نفر از جمعیت این استان معادل 92.85 درصد باسواد هستند.
میزان باسوادی افراد گروه سنی بالاتر از 6 سال در این استان از میانگین کشوری 4.3 درصد عقب تر است.
خراسان شمالی در شاخص باسوادی افراد بالای 6 سال در جایگاه بیست و چهارم در میان استان های کشور قرار دارد، با وجود اقدامات خوب و تلاش های زیادی که انجام شده هنوز هم در این استان بی سواد وجود دارد.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.