عبدالله یوسفی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان اعتبار برای اجرای انتقال آب کشاورزی به طول 250 کیلومتر پیشنهاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از درخواست ها این است که سهم استان از اعتبارات از محل اجرای سیستم های آبیاری نوین، افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه افزایش اعتبار برای مطالعه و اجرای طرح های مربوط به تعاونی های تولید روستایی از دیگر درخواست ها از وزیر جهاد کشاورزی است افزود: مساعدت برای تامین اعتبار و اجرای بیمه فراگیر دام سبک نیز از نیازمندی های تولیدکنندگان این استان است.

* خشک سالی و تنش تولید
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به مشکلات ناشی از خشکسالی در بخش تولید گفت: وقوع این پدیده طبیعی، بخش دام را هم تحت تاثیر قرار داده است از این رو برای کمک به تامین علوفه مورد نیاز دامداران و عشایر نیاز به توجه و عنایت وزارت جهادکشاورزی است.
وی اظهار کرد : برای تامین علوفه مورد نیاز دامدارن، پیشنهاد مکتوب و درخواست داده شده است و امید می رود با حمایت های لازم، علوفه مدت دار با قیمت مناسب تامین و میان تولید کنندگان توزیع شود.
وی خاطرنشان کرد: مساعدت در امکان پرداخت تهسیلات اشتغال پایدار توسعه روستایی برای توسعه دام، کشت گیاهان دارویی و توسعه باغ در زمین های شیبدار از دیگر دغدغه های ما در استان است.

* ایجاد مجتمع های گلخانه ای
یوسفی، درخوست برای توسعه مجتمع های گلخانه ای را از دیگر درخواست ها از وزیر جهادکشاورزی عنوان کرد و گفت: پیشنهاد شده است در هر شهرستان یک مجتمع گلخانه ای ایجاد شود.
وی با بیان اینکه ایجاد مجتمع گلخانه ای در هر شهرستان 20 تا 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد اظهار کرد: درمجموع اعتبار درخواست شده در این باره 200 میلیارد ریال است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: اکنون یک مجتمع گلخانه ای در شهرستان مانه و سملقان و یک مجتمع در اسفراین در دست اقدام است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد.
در سفر یک روزه محمود حجتی، علاوه بر افتتاح چندین طرح کشاورزی، ظرفیت ها و توانمندی های این خطه از کشور در بخش کشاورزی بررسی می شود.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.