سیدابراهیم علوی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا توان ذخایر آبی سدهای استان را بیش از 226 میلیون مترمکعب دانست و گفت: همچنین حجم ذخایر آب این سدها نسبت به بلندمدت 32.8 درصد کاهش دارد.
وی با بیان اینکه به طور متوسط میزان بارندگی ها از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، 98.5 میلی متر در سطح استان بوده است، افزود: این میزان در مدت مشابه پارسال 153.8 میلی متر و میانگین بلندمدت 181.1 میلی متر بود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: این میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته، 36 و نسبت به میانگین درازمدت 45.6 درصد کاهش دارد.
علوی با اشاره به اینکه کمترین میزان بارندگی با 49.1 میلی متر نیمه نخست سال آبی امسال در ایستگاه اسفراین ثبت شده است، افزود: این آمار در مدت مشابه سال آب گذشته 114 میلی متر و در آمار بلندمدت 178 میلی متر بوده است.
هم اکنون در خراسان شمالی پنج سد وجود دارد که از این تعداد سد شیرین دره در مانه و سملقان، بارزو و شورک در شیروان، بیدواز در اسفراین و سد چری در فاروج قرار دارد.
براساس آمارهای موجود: حدود 94 درصد کل منابع آب استان در بخش کشاورزی مصرف می شود اما به گفته کارشناسان با بهره وری بسیار پایین مصرف، این منابع بیشتر از دسترس خارج می شود.
استان خراسان شمالی با داشتن 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی یکی از قطب های کشاورزی در کشور محسوب می شود.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.