علی محمدی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد واحد مسکونی با کمک تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی ساخته شده است.
وی با اشاره به اینکه پنج واحد مسکونی برای خانوارهای با 2 نفر معلول در این دهه به بهره برداری می رسد افزود: این واحدهای مسکونی در روستای کلاته میرزا رحیم شهرستان اسفراین اجرا شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: سهم استان برای خانه دار شدن خانوارهای 2 نفر معلول، در مرحله نخست ساخت 105 واحد است که تاکنون 92 واحد پایان کار دریافت کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: برای ساخت این واحدهای مسکونی 150 میلیون ریال تسهیلات و 180 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است.
محمدی با بیان اینکه اجرای بافت با ارزش روستای اسطرخی در شیروان نیز همزمان با دهه حساب 100 امام (ره) آغاز می شود اظهار کرد: این طرح 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار دارد که برای اموری چون اجرای سنگ فرش، جداره سازی، کانال و المان اعتبار هزینه می شود.
وی گفت: کلنگ آغاز اجرای طرح هادی در چهار روستا شامل روستای دنگل و اخلی در شهرستان بجنورد، بام در جاجرم و شورک در گرمه نیز در این دهه بر زمین می خورد.
محمدی، تحویل 30 قطعه زمین در روستای دهنه اجاق اسفراین برای ساخت مسکن و تحویل 24 جلد سند مالکیت منزل روستایی قنبرباغی در شهرستان اسفراین را از دیگر برنامه ها عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: همزمان با دهه حساب 100 امام(ره)، سه میلیارد و 200 میلیون ریال کمک بلاعوض به اقشار کم درآمد پرداخت می شود که این میزان اعتبار برای کمک به ساخت 80 واحد مسکونی در شهرستان مانه و سملقان است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: در مجموع برای طرح های مزبور 45 میلیارد و 770 میلیون ریال اعتبار هزینه شده و یکهزار و 228 خانوار از مزایای آن بهره مند می شوند.
استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است که حدود 48 درصد جمعیت این استان در روستاها ساکن هستند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.