به گزارش ایرنا، مجید پورعیسی عصر شنبه در نشست کارگروه تخصصی امور اقتصادی خراسان شمالی در فاروج گفت: ایجاد گمرک شرق استان در این نشست تصویب شد تا جزییات اجرایی شدن آن از سوی دستگاه های مرتبط بررسی و عملیاتی شود.
وی افزود: ایجاد شهرک های گلخانه ای با اولویت دانش آموختگان بخش کشاورزی از سیاست های استان در سال 97 است که در تحقق هدفمند این طرح باید از تجارب استان های موفق در این حوزه بهره مند شویم تا با با اجرایی شدن این طرح شاهد صرفه جویی در منابع آبی و خاکی باشیم.
وی افزود: نخستین ناحیه صنعتی خصوصی در استان در سطح روستای خرق با توجه به فعالیت کارگاه های چوب آن ایجاد می شود که برای تحقق آن ماموریت فرمانداری و تیم مرتبطش بررسی روند بهتر اجرا شدن و ارائه طرح به جلسه بعدی این کارگروه است.
پورعیسی بعد از شنیدن مطالبات حوزه گردشگری شهرستان از سوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی افزود: برنامه های پیشنهادی به فرمانداری شهرستان ارائه و بررسی شود تا طرح های در اولویت این بخش، با تامین منابع اعتباری از سازمان برنامه و اعتبارات شهرستان اجرایی شود.
وی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهوری و هیات همراه به ترکمنستان و ثمرات آن بیان داشت: با همکاری اتاق بازرگانی و دستگاه های متولی، 15 هیات تجاری در استان با هدف فراهم کردن زمینه مراوده با کشورهای همسایه برنامه ریزی شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی بر لزوم کاهش 10 درصدی مصرف آب، برق، گاز در سطح ادارات تاکید کرد و گفت: در نخستین جلسه شورای اداری استان مقایسه میزان مصرف دستگاه ها بصورت ماهانه نسبت به سال قبل مطرح می شود و مدیران دستگاه هایی که این کاهش را نداشته باشند موظف به پاسخگویی هستند.
فرماندار فاروج هم در این نشست گفت: با توجه به اینکه فاروج رتبه نخست سطح زیر کشت و تولید زعفران استان را دارد ایجاد نمایندگی گمرک شرق کشور گام موثری در توسعه این حوزه است.
هادی رجائی نیا ایجاد مجتمع گلخانه ای با توجه به ضعف این حوزه در شهرستان، ثبت آجیل فاروج، ایجاد ناحیه صنعتی در روستای خرق و حصار اندف، برگزاری جشنواره گل محمدی و زعفران، توسعه زیر ساخت ها در مناطق روستایی بویژه در روستاهای سیاهدشت و سه گنبد، کمک به راه اندازی تنها واحد تولید جوجه یک روزه استان در این شهرستان، ساماندهی ناحیه صنعتی واقع شده در ورودی شهر از سمت شهرستان قوچان ، ایجاد پژوهشکده و بازارچه زعفران را ازمطالبات شهرستان در حوزه اقتصادی عنوان کرد.
پیش از شروع این جلسه نخستین مرکزمکانیزه معاینه فنی شهرستان فاروج با پنج میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی و ایجاد چهار فرصت شغلی افتتاح شد.
مرکز شهرستان 52 هزار نفری فاروج در 90 کیلومتری شرق بجنورد واقع است.
7187 / 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.