به گزارش شنبه روابط عمومی این اداره کل، عباس اهرابی با اشاره به پرداخت مبلغ 87 میلیارد ریال زکات در سال گذشته توسط روستاییان اظهارکرد: 61 درصد این منابع برای محرومان و 39 درصد نیز برای ساخت و تکمیل پروژه عمرانی هزینه شد.
وی مصارف زکات را در بخش‌های درمانی، جهیزیه، مسکن، اشتغال، تحصیلی و معیشت محرومان اعلام کرد و گفت: با توجه به تلاش‌های شورای زکات این استان و همچنین عاملان و روحانیون فعال در این عرصه، 116 درصد از برنامه‌های این واجب الهی در سال 96 محقق شد.
اهرابی با ذکر اینکه هدف‌گذاری سال گذشته برای جمع‌آوری زکات 75 میلیارد ریال بود بیان کرد: امیدواریم طی سال 97 این رقم به بیش از 100 میلیاردریال افزایش یابد.
وی با ابراز امیدواری نسبت به رشد پرداخت زکات در سال 97، تأکید کرد: پرداخت به‌موقع زکات برای رفع مشکلات نیازمندان و محرومان جامعه بسیار مؤثر است و براین اساس باید تمامی مدیران و مسئولان این استان درزمینه فرهنگ‌سازی زکات و تشویق مردم به پرداخت آن بیش از گذشته تلاش کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی درباره وضعیت پرداخت زکات در شهرستان‌های این استان نیز، یادآور شد: مردم خیر شهرستان بجنورد با پرداخت 17 میلیارد ریال زکات در رتبه نخست و بعدازآن شیروان با 14 میلیارد ریال و اسفراین 13 میلیارد ریال در رتبه‌های بعدی پرداخت زکات قرار گرفتند.
وی با اشاره به اینکه 569 روستای این استان مشمول پرداخت زکات هستندگفت: در سال گذشته 300 روستای این استان زکات مال خود را به کمیته امداد این استان پرداخت کردند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.