رضا جباران پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تغییر کاربری ها توسط هشت گشت حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی، با پیمایش پنج هزار و 650 کیلومتر شناسایی شده است.
وی افزود: این تیم ها ضمن گشت زنی با نظارت دقیق بر موضوع حفظ کاربری اراضی کشاورزی، مشاوره لازم برای رعایت قوانین مربوط به امور اراضی را انجام داده و در زمینه توزیع تراکت های ترویجی سامانه 131 در بین مردم نیز فعالیت دارند.
جباران اظهار کرد: موارد تغییر کاربری شناسایی شده در ایام تعطیلات نوروزی تا به امروز درسطح شهرستان های استان بوده و بیشترین فراوانی مربوط به شهرستان بجنورد گزارش شده، که گشت های ویژه با صدور اخطار و توقف عملیات در این راستا با متخلفان برخورد قانونی کرده است.
وی تاکید کرد: از مردم بویژه روستاییان و کشاورزان استان درخواست می‌شود، اگر قصد ساخت بنا یا دیوارکشی در زمین های زارعی و باغی متعلق به خود را دارند، حتما قبل از هرگونه اقدام، از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی 131 و یا با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مراکز جهاد کشاورزی منطقه محل سکونت خود یا مدیریت امور اراضی استان ضمن مشاوره و راهنمایی، برای دریافت مجوز اقدام کنند.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: گشت های ایام تعطیلات نوروزی تا پایان 16 فروردین ماه سال جاری با قوت ادامه دارد.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.