محمد سویدانلویی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا شمار مسافران ورودی در مدت مشابه سال گذشته را 2 میلیون و 122 هزارو 539 نفر ذکر و اظهارکرد: در این مدت 557 هزار و 915 وسیله نقلیه نیز وارد خراسان شمالی شده است.
وی با اشاره به اینکه در این مدت نظارت بر 876 تاسیسات گردشگری استان انجام شد، گفت: همچنین در مدت یاد شده 775 هزارو 37 نفر از مراکز تاریخی و تفریحی استان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 105 درصد رشد دارد.
سویدانلویی گفت: از بیست و هفتم اسفند ماه سال 96 تا یازدهم فروردین ماه امسال ، 141 هزار و 61 نفر در استان اقامت داشتند که این رقم در مدت مشابه پارسال 111 هزار و 961 نفر بود.
وی تعداد بازدیدکنندگان از موزه های خراسان شمالی را نیز در این مدت 32 هزار و 876 نفر عنوان کردو افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 73 درصد رشد داشته است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان شمالی همچنین تعداد تصادفات را در این مدت 200 مورد عنوان و اعلام کرد: بر اثر آن 310 نفر مجروح و 11 نفر فوت کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب تعداد تصادفات 15 درصد ،آمار مجروحان 10 درصد و تعداد متوفیان 38 درصد افزایش دارد.
وی گفت: با توجه به اهمیت رضایت مندی مسافران از خدمات سفر و سلامت هموطنان در سفرهای نوروزی، تمام پرسنل و همکاران در ستاد اجرایی سفر خراسان شمالی در آمادگی کامل بوده و به صورت مستمر فعالیت های و اقدامات مورد نیاز در حال پیگیری و انجام است.
خراسان شمالی در شمال شرق کشور، بین دو قطب زیارتی مشهدالرضا (ع) و گردشگری شمال واقع شده و هرساله بیش از 20 میلیون زائر و گردشگراز این خطه گذر می کنند.
بیش از یکهزار و 200 اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده که 583 اثر آن به ثبت رسیده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.