سرهنگ موسی الرضا حیاتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حاملان قاچاق چوب که از استان خراسان رضوی بودند قصد خروج و حمل چوب به استان گلستان را داشتند.
وی با اشاره به اینکه در این رابطه یک نفر متخلف دستگیر و پرونده وی برای سیر مراحل قانونی به تعزیزات حکومتی معرفی شد، گفت: شهروندان توجه داشته باشند قبل از قطع درختان جنگلی و چوبی مجوز حمل و قطع آن را از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اخذ کنند در غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی و در صورت قطع درختان جنگلی جریمه های سنگین برای آنان اعمال می شود.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با بیان اینکه مردم باید قدر این نعمت الهی را بدانند و درختان را مورد تخریب قرار ندهند، افزود: مردم می توانند هرگونه تعرض به طبیعت، تخریب و تصرف اراضی ملی و آتش سوزی جنگل ها و مراتع را به شماره تلفن 1504 (امداد جنگل و مرتع) اطلاع دهند.
جنگل های استان خراسان شمالی در گستره چهار میلیون و 345 هزار هکتار جزء جنگل های حفاظتی کشور محسوب می شود و برداشت چوب صنعتی از سطح این جنگل ها صورت نمی پذیرد.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک‌میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.