سرهنگ موسی الرضا حیاتی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این گشت های خودرویی و موتوری به صورت شبانه روزی برای برخورد با تخلفات احتمالی، تصرف و تخریب در عرصه های ملی در حال آماده باش هستند.
وی افزود: در هر شهرستان حداقل 2 گشت مرتعی و جنگلی فعال است.
وی خاطرنشان کرد: پیش از نوروز، هماهنگی های لازم با مراجع قضایی و انتظامی برای جلوگیری از تصرف و تخریب زمین های ملی انجام شده و در این زمینه شمار گشت های مرتعی و جنگلی این اداره کل به 16 گشت، افزایش یافته است.

* بازدید از کارگاه های چوب
سرهنگ حیاتی اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی برای جلوگیری از تخلف در مناطق جنگلی و پیشگیری از قطع گونه های جنگلی توسط سود جویان در طول تعطیلات نوروز، بازدید از کارگاه ها چوب بری است.
وی افزود: خوشبختانه تاکنون شاهد هیچ گونه تخلف و یا حادثه ای در حوزه آسیب های مرتعی یا جنگلی مانند آتش سوزی و یا تخریب و تصرف و قطع درخت نبوده ایم.

* تشدید نظارت های تورهای ایست و بازرسی
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود از تشدید نظارت ها در تورهای ایست و بازرسی این اداره کل خبر داد و گفت: این تورهای در مبادی ورودی و خروجی شهرستان های استان دایر است و هرگونه محموله های چوب و یا مرتعی را مورد کنترل و بررسی قرار می دهند.
وی با بیان اینکه فعالیت این تورها شبانه روزی است افزود: تورهای ایست و بازرسی تا پایان تعطیلات نوروزی دایر و فعال است.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از همه طبیعت دوستان و هم استانی ها خواست در صورت مشاهده حوادث مانند آتش سوزی و یا حمل بار ها و محموله های چوب جنگلی با خط ارتباطی 1504 و امداد و نجات جنگل تماس حاصل کنند.

* شناسایی 32 مورد تخلف
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی نیز گفت: هشت گشت در زمینه حفاظت از اراضی کشاورزی در استان فعال است و در چهار روز نخست امسال 32 مورد تغییر کاربری غیر مجاز در حال انجام شناسایی و عملیات متوقف شده و به متخلفان اخطارهای لازم داده شده است.
عبدالله یوسفی اظهار کرد: سامانه 131 حفاظت از اراضی کشاورزی برای دریافت گزارش های مردمی فعال است.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.
7185/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.