محسن نجات دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بالگرد امدادی هلال احمر برای امدادرسانی به سانحه های احتمالی جاده ای خراسان شمالی در نقاطی چون 'چمن بید' و 'دشت' مسیر بجنورد- جنگل گلستان که شرایط لازم برای استقرار بالگرد را دارد، استقرار یافته است.
نجات گفت: البته باند و آشیانه بالگرد در تخته ارکان بجنورد به بهره برداری رسیده است و امکان استقرار دائمی بالگرد در این استان وجود دارد.
وی در باره تامین بالگرد مختص استان برای امدادهای هوایی گفت: تامین بالگرد اختصاصی این جمعیت در دست پیگیری است و امید می رود یک فروند از بالگردهای در دست تهیه جمعیت هلال احمر به این استان اختصاص یابد.

* کاهش 12 درصدی حوادث نوروزی
سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به حادثه های نوروزی اشاره کرد و افزود: شمار این حادثه ها در تعطیلات نیمه اول نوروز در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود 12 درصد کاهش یافته است.
نجات، اظهار کرد: در طرح نوروزی امسال 197 نفر در حوادث دچار آسیب شدند.
وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در اجرای طرح نوروزی در ۵۲ فقره حادثه امدادرسانی داشته است، گفت: ۳۳۴ نیروی عملیاتی در حوادث جاده ای حضور داشتند.
وی افزود: زمان حضور امدادگران به سر صحنه به طور میانگین هفت دقیقه گزارش شده است.
به گفته سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از ۲۵ اسفند تاکنون، ۱۴۳ تیم عملیاتی به صحنه حوادث جاده ای استان اعزام شده اند.
طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر است که 1,54 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ در رتبه 25 کشور قرار دارد.
اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
طول راه های روستایی استان هم 4 هزار و 654 کیلومتر است که 3,6 درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه 13 قرار دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.