محمدجواد تشکری سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عملیات مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم کشت شده پاییز تا پایان سال گذشته در سطح 6 هزار و 426هکتار انجام شده بود.
وی گفت: همچنین عملیات مبارزه با سن مادری گندم که تا پایان سال گذشته در سطح 500 هکتار انجام شده بود همچنان ادامه دارد و هم اکنون به سطح هزار و 300 هکتار رسیده است.
تشکری افزود: با توجه به شرایط حساس ابتدای فصل بهار، توجه به مزارع گندم، جو و کلزا، از مهم ترین برنامه های این سازمان است و در این میان مراقبت مزارع از گزند آفات و بیماری ها و نیز توجه به تغذیه مناسب و نیز پیش آگاهی لازم به کشاورزان در مقابل شرایط محیطی در اولویت سازمان به شمار می‌آید.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در این راستا در ایام تعطیلات نوروز با تداوم نظارت های لازم از طریق برقراری کشیک های نظارتی و مراقبتی، نسبت به تهیه و تدارک نهاده‌های مورد نیاز و پیش بینی‌های مصرف کشاورزان اقدامات موثری صورت پذیرفته است.
تشکری با اشاره به اینکه وضعیت مزارع گندم استان بخصوص از ابتدای اسفندماه مناسب گزارش شده است، افزود: لازم است با پایش مستمر، اقدامات به موقع فنی برای تغذیه و مبارزه با عوامل خسارت زای زنده بویژه مبارزه با علفهای هرز انجام گیرد.
وی با بیان اینکه اسفندماه سال گذشته حدود 6 هزار و 500 تن کود اوره توسط کشاورزان در مزارع استفاده شده است گفت: در هفته گذشته با توجه به تدارک صورت گرفته، استفاده از کود اوره به میزان هزار و 700 تن ادامه داشته است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح 300 هزار هکتار کشتزار است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.