حجت الاسلام علی خادمی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: شبکه های تبلیغ دینی، هیات های مذهبی، مداحان و بانوان فرهیخته در برانگیختن تعصب خانواده ها و مدیران در مصرف کالای داخلی نقش اساسی دارند.
وی با بیان اینکه مردم هم نسبت به مصرف کالای داخلی باید تعصب خاص داشته باشند، گفت: برای خنثی کردن تحریم ظالمانه دشمنان، راهکار این است که خودمان مولد باشیم و بخش عمده ای از تولیدات را به کشورهای همسایه صادر کنیم.
وی گفت: مصرف کالای داخلی موجب فعال شدن چرخه تولید می شود و حمایت از کالای ایرانی ابعاد مختلفی دارد که مبارزه بی امان با ورود کالای قاچاق از جمله آن است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: صنایع داخلی نیز باید حمایت شوند و با ارائه تسهیلات ارزان قیمت بتوانند کالای با کیفیت تولید کنند و با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.
حجت الاسلام خادمی با تاکید بر اینکه دستگاه های دولتی نیز باید از خرید کالای خارجی خودداری کنند، افزود: هیات دولت در این زمینه این منع قانونی را اعلام کرده است.
وی با اشاره به مصرف چای خارجی در دستگاه های اجرایی ادامه داد: این نمونه بسیار کوچک از مصرف کالای خارجی در میان مردم و مسئولان است؛ این در حالی است که چای داخلی در انبارها و در دستان کشاورزان و باغدار مانده است.
وی اظهار کرد: تولید کنندگان نیز باید کیفیت تولید را برای جلب اعتماد و اطمینان مردم ارتقا دهند تا وقتی که مردم کالای داخلی را با مشابه خارجی آن مقایسه می کنند، از نظر کیفیت، قیمت و زیبایی کالای داخلی توانایی رقابت با کالای خارجی را داشته باشد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.