سید اصغر مطهری چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: اکنون 52 نیروی محیط بان، کار نظارت و صیانت از مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان را بر عهده دارند و در تعطیلات نوروز، گشت های آنان بیشتر شده است.
وی افزود: محیط بانان در گشت های نوروزی، با هر گونه تخریب محیط زیست، صید و شکار غیرمجاز برخورد می کنند.
وی گفت: محیط بانان برای اقدام به موقع برای مهار آتش سوزی های احتمالی در طبیعت آمادگی دارند.
مطهری اظهار کرد: علاوه بر گشت های محیط بانی، گشت های پایش نیز برای شناسایی و کنترل آلودگی های زیست محیطی به صورت شبانه روزی فعال است.
وی تاکید کرد: از مردم انتظار می رود به هنگام حضور در طبیعت در صورت روشن کردن آتش، پیش از ترک محل، آتش را خاموش کرده و از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند و با رعایت توصیه های زیست محیطی، طبیعت را دچار آسیب نکنند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از مردم خواست در صورت مواجه شدن با هر گونه تخلف زیست محیطی شامل شکار و صید، قطع درختان، آتش سوزی، آلودگی و تخریب محیط زیست با ادارات محیط زیست تماس گرفته و یا با کد بین شهری 1540 موضوع را اطلاع دهند.
استان خراسان شمالی دارای سه پارک ملی به نام های سالوک، ساریگل و ضامن آهو، چهار منطقه حفاظت‌شده به نام های سالوک، قرخود، گلول و سرانی و ساریگل، یک پناهگاه حیات وحش بنام میاندشت و سه اثر طبیعی ملی به نام های ارس سرانی، صنوبر نظرعلی و سروهای قره باغ است.
در خراسان شمالی 65 گونه پستاندار از 197 گونه موجود در کشور زیست دارد و 141 گونه پرنده از 532 گونه موجود در کشور، 68 خزنده از 228 گونه موجود کشور ، چهار گونه خزنده دوزیست از 20 گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع 160 گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند که برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت(IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.