به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، متن پیام تبریک نوروزی محمد رضا صالحی به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
یا مقلب القلوب والابصار/ یا مدبر اللیل و النهار/ یا محول الحول و الاحوال/ حول حالنا الی احسن الحال

بهار فصل زایش دوباره طبیعت و نوروز نماد احیای جان و جهان است. نیاکان ما با الهام از حکمت تغییر فصول، از سده های طولانی پیش از این، اعتدال بهاری را مبدأ سال جدید خورشیدی قرار دادند تا نسل های پی در پی از ایرانیان و دیگر ملت های متأثر از فرهنگ و تمدن ایران زمین، بهار را که نماد سرسبزی و خرمی است، پاس بدارند و اعتدال را که همسان خردورزی و دوراندیشی است، همواره پیشه خود سازند.
از حضرت احدیت و یگانه دگرگون کننده واقعی دل ها و دیده ها می خواهم سال جدید برای همگان سرشار از بهروزی و فرخندگی باشد.

سالی که گذشت، آکنده از شادکامی و موفقیت برای عموم ایرانیان، خاصه هم استانی های عزیز بود و البته حوادث ناگواری هم رخ داد.
سال 1396 سال انتخابات بود؛ ملت بزرگ ایران در 29 اردیبهشت ماه پای صندوق های رأی رفتند تا از حق تعیین سرنوشت خود که انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به ارمغان آورده، بهره شایسته ای بگیرند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایری با شکوه تمام برگزار شد و آحاد ملت به واقع بار دیگر مردمسالاری دینی را در آستانه چهلمین سالروز تأسیس نظام جمهوری اسلامی جشن گرفتند و برای 4 سال خط مشی دولت و شوراهای منتخب خود را تعیین کردند.

در سالی که گذشت، حادثه غمبار زمین لرزه را نیز در بخش هایی از خراسان شمالی شاهد بودیم؛ هرچند با همت همگان و عزم مردم و مسئولان، آلام حادثه دیدگان تا حد امکان تسکین یافت و بازسازی واحدهای تخریب شده به سرعت آغاز شد.
ماه هاست که هیچ یک از زلزله زدگان استان بی سرپناه یا در چادر نیستند وتاکنون نیز حدود نیمی از 14هزار واحد تخریبی، تکمیل شده است و بقیه هم در هفته ها و ماه های پیش رو به مالکان تحویل داده می شود.

خراسان شمالی در سال 96 در عرصه اقتصادی موفقیت های زیادی به دست آورد.
با وجود محدودیت های اعتباری دولت، مردم عزیز ما در سالی که سپری کردیم، بالاترین نرخ مشارکت و رشد اقتصادی در کشور را رقم زدند و با کاهش 5 درصدی نرخ بیکاری، در زمره 4 استان برتر در این زمینه هم جای گرفتیم.
با توجه به عزم دولت و ملت برای تکمیل زیرساخت ها و اجرای برنامه های مدون در قالب اسناد توسعه و هدفگذاری های انجام شده، امید می رود سال 1397 سال جهش اقتصادی استان و آغازی باشد بر استمرار راهی که به کاهش بیکاری به زیر 5 درصد در1400، افزایش درآمد سرانه، ریشه کنی فقر مطلق، ارتقای شاخص های توسعه ای به بالاتر از میانگین کشوری و در یک کلام، رشد و توسعه پایدار این خطه می انجامد.

در راستای نیل به اهداف چشم انداز توسعه خراسان شمالی در افق 1404 خورشیدی که جای گرفتن در ردیف 10 استان برتر کشور است، برنامه های گام به گام طراحی شده و قصد داریم با همدلی و همفکری و هم افزایی مردم و مسئولان و دیگر ارکان حاکمیتی، در سال 1400 که سال پایانی دولت دوازدهم است، استان را در میانه های جداول توسعه ای کشور ببینیم.

نیکوست در آغازین لحظه های سال جدید از خداوند بخشنده و ستارالعیوب بخواهیم دل های ما را همچون بهار باطراوت و بی کینه، بهاری کند تا بر بدی ها چشم بپوشیم و نکویی ها را دوچندان ببینیم.
سال 1397 با نام و یاد امیرالمومنین علی بن ابیطالب(ع) عجین شده و آغاز و پایانش با زادروز فرخنده آن حضرت همراه است.
آغاز سال نو که با سالروز شهادت امام هادی(ع) همزمان شده را تبریک وتهنیت عرض می نمایم. باشد که آغاز و انجام همه امور ما حرکت در مسیری باشد که این راهنمایان بشریت و الگوهای همیشه تاریخ فراروی همگان قرار داده اند.

دولت تدبیر و امید به ویژه شخص دکتر روحانی رئیس جمهوری محترم تلاش دارد به کمک همگان شرایطی فراهم آورد تا سال 1397 برای ملت عزیز ایران سال توجه بیش از پیش به جوانان و بانوان و اقوام و مذاهب، سال شادابی و نشاط و امید، سال زدودن کینه از دل ها، سال توحید کلمه و کلمه توحید، سال رونق اقتصادی و آغازی دوباره باشد برای دستیابی به اهداف سند چشم انداز و ساختن ایرانی آباد، آزاد و سربلند.
ع/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.