حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح آرامش بهاری در ایام تعطیلات نوروزی با هدف تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقای سطح فکری و فرهنگی زائران و مسافران نوروزی، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی در عید نوروز و خدمت‌رسانی مطلوب به زائران اماکن متبرکه برگزار می شود.
وی زمان اجرای این طرح را 25 اسفند ماه سال جاری تا 15 فروردین 97 عنوان کرد و افزود: در تمامی بقاع متبرکه این استان نیز مراسم تحویل سال نو برگزار می شود.
وی گفت: در 10 بقعه و زائرسرا هم مسافران و زائران اسکان داده می شوند که از جمله این امامزاده ها شامل سید عباس، سید اسماعیل بابا امان و ایوب نبی در بجنورد، حمزه رضا و عبدالرضا در شیروان هستند.
وی همچنین از برپایی 25خیمه معرفت آرامش بهاری نیز خبر داد و گفت: این خیمه نیز شامل غرفه های مشاوره وقف، پاسخگویی به مسائل شرعی، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و غرفه کودک و نوجوان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه 37 روحانی از قم و 15 مبلغ بومی از این استان در اجرای این طرح آرامش بهاری مشارکت دارند گفت: حضور روحانی در کنار بقاع متبرکه در قالب طرح خیمه های معرفت است و به مسافران و زائران به مشهد مقدس خدمات ارائه می دهند.
وی برپایی ایستگاه صلواتی، فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ وقف، فعالیت های فرهنگی در امامزاده ها، گسترش معارف اهل بیت و قرآنی را از دیگر اهداف اجرای طرح آرامش بهاری عنوان کرد.
در طرح آرامش بهاری نوروز سال 96، بیش از 100هزار نفر روز مراجعه کننده و همچنین 20 هزار نفر روز نیز در خیمه های معرف مشارکت داشتند.
در ایام نوروز امسال 34 امامزاده شاخص این استان برای اسکان مسافران و زائران آماده شده بود.
در این استان پنج هزا ر و 444 موقوفه و 10 هزار و 987 رقبه ثبت شده است.
استان خراسان شمالی با 863 هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور، بین دو قطب زیارتی مشهدالرضا (ع) و گردشگری شمال واقع شده و هرساله زائران و گردشگران بی شماری از این خطه گذر می کنند.
3007 /6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.