رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شیروان گفت: در این نمایشگاه آثار هنری و محصولات تولیدی هنرمندان این شهرستان در 24 غرفه شامل سفال، چرم دست دوز، رودوزی‌های الحاقی، گلیم، معرق چوب، ظروف کاربردی و تزئینی و غرفه عرضه شیرینی سنتی و سوغات و غذاهای محلی به نمایش گذاشته شده است.
محمد سیاح در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نمایشگاه یاد شده فرصتی برای معرفی توانمندی و پتانسیل‌های شهرستان شیروان در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی است.
وی با بیان اینکه بزرگ ‌ترین معضل جامعه بیکاری جوانان است افزود: صنایع‌دستی ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال دارد و با حمایت از این هنر رونق اقتصادی ایجاد خواهد شد.
وی گفت: همچنین صنایع دستی یکی از محورهایی است که می‌تواند بر تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال کمک به سزایی کند، در واقع صنایع‌دستی ریشه در فرهنگ، آداب‌ و رسوم منطقه دارد به‌ طوری که اگر از این ظرفیت‌ ‌خوب استفاده شود در اقتصاد منطقه تأثیر خواهد داشت.
سیاح فروش صنایع‌دستی هنرمندان را گامی مهم در حمایت از این صنعت برشمرد و افزود: نمایشگاه و بازارچه نوروزی صنایع دستی از امروز تا 12 فروردین ماه در بوستان تفریحی شیروان برای بازدید علاقه مندان به هنر و عموم مردم دایر است.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/3007/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.