به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی شنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: فاصله میزان جذب اعتبارات استان از میانگین کشوری بالا است و انتظار می رود این روند تا سال 1400 ادامه داشته باشد.

* اسناد برنامه ششم توسعه استان نهایی و تصویب شد
وی با اشاره به اینکه اسناد برنامه ششم توسعه خراسان شمالی با موافقت اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان نهایی و تصویب شد گفت: از این پس در اجرای تمام کارها همین اسناد ملاک عمل قرار می گیرد و دستگاه های دولتی در اجرای کارهای بخشی و فرابخشی اولویت را، سند توسعه قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه نباید میان اسناد توسعه بخشی و فرابخشی تعارضی وجود داشته باشد اظهار کرد: اگر قرار باشد جایی خلاف سند عمل شود، باید سند توسعه اصلاح شود.
به گزارش ایرنا در این نشست 15 سند توسعه بخشی و 10 سند فرابخشی ذیل برنامه ششم توسعه تصویب شد.

* شکل گیری دولت الکترونیک تا سال 1400
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تصویب برنامه راهبردی توسعه دولت الکترونیک در استان گفت: این مهم تا سال 1400 باید در استان شکل گیرد.
صاحی با اشاره به فرا رسیدن سال نو بر اجرای برنامه های شاد تاکید کرد و گفت: قرار است استان، پایتخت موسیقی کشور باشد و بر این اساس باید در استان برنامه های شاد اجرا شود.
وی بر برنامه ریزی برای ارائه خدمات بهتر به مردم استان و مسافران تاکید و خاطرنشان کرد: در ایام تعطیلات نوروز، خدمات تعطیل نمی شود.

*استیضاح، حق نمایندگان است
استاندار خراسان شمالی به استیضاح سه وزیر در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: استیضاح و سوال حق نمایندگان است اما باید توجه داشت که به لحاظ شرایط خاص استان، باید تلاش شود که همراهی مسئولان ملی وجود داشته باشد زیرا این همراهی ها به جذب امکانات بیشتر و توسعه استان کمک می کند.
وی اظهار کرد: امید است سال جدید، سال ایجاد اشتغال، سال امید برای جوانان و بانوان و سال نشاط و شادابی باشد.

*مدیران از مرکز اعتبار بیاورند
استاندار خراسان شمالی بر جذب اعتبارات ملی از مرکز تاکید کرد و گفت: دستگاه ها، پاسخ نامه سازمان مدیریت و برنامه استان ریزی مبنی بر اعلام میزان اعتبارات ملی جذب شده را بدهند.
وی تصریح کرد: مدیران اعلام کنند، چه میزان، خارج از اعتبارات مدون را به استان آورده اند.
صالحی تاکید کرد: مدیران باید برای جذب اعتبار ملی از وزارت خانه ها تلاش داشته باشند و میزان جذب اعتبار ملی یکی از شاخص ها در ارزیابی ها خواهد بود.
استاندار خراسان شمالی گفت: از مدیران درخواست شده است که میزان اعتبارات که از منابع ملی و از مرکز جذب شده است، اعلام کنند اما هنوز دستگاه های اجرایی پاسخ نداده اند.
7185/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.