به گزارش ایرنا، غلامحسین ساقی، شنبه در نشست خبری اظهار کرد: بیشترین انشعاب های غیرمجاز آب مربوط به شهرداری ها است.
وی آبیاری فضای سبز با آب آشامیدنی را از دغدغه های اصلی این شرکت دانست و گفت: از شهرداری ها انتظار می رود که نسبت به جداسازی آب مورد نیاز از آب آشامیدنی مبادرت داشته باشند.

* افزایش مصرف آب در آستانه عید نوروز
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اشاره به اینکه در آستانه عید نوروز، میزان مصرف آب به طور چشمگیر افزایش می یابد، گفت: از نیمه های اسفند ماه، میزان مصرف آب آشامیدنی روند افزایشی دارد به طوری که در سی ام اسفند ماه پارسال میزان مصرف آب در شهر بجنورد 2 برابر شد.
وی خاطرنشان کرد: میزان معمول مصرف آب آشامیدنی در بجنورد 600 لیتر در ثانیه است اما در سی ام اسفندماه پارسال یکهزار و 400 لیتر برثانیه مصرف به ثبت رسید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: میزان مصرف آب در اسفند ماه امسال در مقایسه با بهمن ماه و نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود 20 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: قانونگذار برای برخورد با مشترکانی که مصرف نامتعارف و بسیار زیاد دارند، اهرم های در اختیار گذاشته است اما رویکرد این شرکت برخورد قهری نیست بلکه تلاش داریم تا با فرهنگ سازی، مردم نسبت به مشکلات کم آبی و هزینه های بالای تامین آب آشامیدنی آگاه شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده، امسال در هیچ نقطه ای از شهرهای استان، قطعی ادامه دار آب رخ نداده است.

* طلب 36 میلیارد ریالی بابت آب بها
ساقی گفت: این شرکت از مشترکان خود 36 میلیارد ریال بابت آب بها مطالبه دارد که 10 میلیارد و 500 میلیون ریال از این رقم مربوط به مطالبه از مشترکان خانگی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بیشترین مطالبه ما مربوط به ادارات دولتی است.
شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از 193 هزار و 700 مشترک آب و 55 هزار و 889 مشترک فاضلاب دارد.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است که 52 درصد جمعیت آن در شهرها سکونت دارند.
7185/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.