به گزارش ایرنا حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد اظهار کرد: امسال ایام عید به ایام البیض ماه رجب متصل شده و این ایام فرصت خوبی است تا افراد تعطیلات عید را با اعتکاف زینت دهند.
وی با اشاره به اینکه اعتکاف، غفلت را می زداید و فرصتی برای بهره گیری معنوی است گفت: اعتکاف سه روز است اما انسان را به مدت یک سال بیمه می کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه نخستین روز نوروز، مصادف با شهادت امام هادی (ع) است گفت: در نوروز حرمت این امام همام را نگه داریم و نگذاریم حریم امامت خدشه دار شود.
وی با اشاره به نقش آموزه های امام هادی(ع) در صیانت از ارزش های اسلام و دین خداوند افزود: امید است روز عید، یادمان نرود که توسل به امام داشته باشیم.
امام جمعه بجنورد با اشاره به آموزه های زیارت جامعه کبیره، زیارت ائمه را عاملی برای تزکیه نفس عنوان کرد و گفت: امام هادی (ع) به روشنی، سیاست را با دیانت گره زده است.
وی افزود: امید است سال جدید، سال با معرفت و با بصیرت باشد و در آن گره ها باز شود، مملکت به لحاظ اقتصادی به وضعیت مطلوب برسد.
حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه عید نوروز می تواند سبب تقرب به خداوند باشد گفت: اگر نوروز ما به لحاظ معنویت پر محتوا و غنی باشد، عید خواهد بود.
وی افزود: به فرموده امام علی(ع)، هر روز که در آن معصیت خداوند نباشد عید است و امید است نوروز ما به جای معصیت، شاهد دوری از گناه ها باشیم.
امام جمعه بجنورد گفت: در سنت ایرانیان، عید نوروز با دید و بازدید اقوام و آشنایان همراه است و امید می رود شکوفه های بصیرت در صله رحم ها و روابط اجتماعی شکوفا شود.
7185 /6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.