احمد کنعانی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون استفاده بهینه آب در بخش کشاورزی یکی از سیاست های اصلی نظام در راستای مقابله با بحران آب در سطح کشور است.
وی گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده و با به کار گیری توصیه های کارشناسان کشاورزی، تولید محصول در شهرستان به ازای مصرف هر مترمکعب آب به یک کیلوگرم خواهد درسید.
کنعانی به کاهش 70 درصدی نزولات آسمانی در شهرستان اشاره کرد و گفت: از 60 هزار هکتار زمین های قابل کشت سالانه تنها 10هزار هکتار به کشت محصولات آبی اختصاص می یابد.
وی افزود: با توجه به محدودیت و کمبود های آبی، اجرای طرح های آبیاری نوین در دستور کار بوده و این طرح تاکنون در سطح پنج هزار و 200 هکتار از 10 هزارهکتار سطح زیر کشت آبی شهرستان اجرا شده است.
کنعانی اظهار کرد: برای کاهش پرتی آب به هنگام آبیاری 250 کیلومترلوله گذاری در سه سال گذشته انجام شده که این میزان به 340 کیلومتر افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به بهره برداری از طرح استخر ذخیره آب منطقه شیرغان با هدف بهره وری بیشتر در سه ماهه پایانی امسال گفت: این طرح با 25 هزار متر مکعب حجم آبیاری و هزینه 6میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
9.4 درصد کل ارزش اقتصادی حوزه کشاورزی و 21.5 درصد تولیدات کشاورزی خراسان شمالی مربوط به شهرستان فاروج است، این درحالی است که این شهرستان 18.9 درصد از سطح کشت باغ ها و زمین های زراعی استان را به خود اختصاص داده است.
در شهرستان 52 هزار نفری فاروج 9هزار خانوار بهره بردار بخش کشاروزی و دامپروری هستند.
7187/3007/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.