به گزارش ایرنا، هاشم شیرازیان سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: قرار است کانون های غیرفعال و آنان که فعالیت ضعیف دارند، از گردونه حمایت ها خارج شوند.
وی افزود: به کانون های غیرفعال فرصت داده شده تا در نیمه اول سال آتی، کیفت فعالیت های خود را ارتقا دهند در غیر این صورت مجوز فعالیت این کانون ها باطل می شود.
شیرازیان در بخش دیگر سخنان خود به اهداف در زمینه توسعه و افزایش کانون های فرهنگی در مساجد گفت: بر اساس اهداف برنامه ششم توسعه، تمام مساجد در نقاط شهری و در روستاهای بالای یکهزار خانوار جمعیت باید دارای کانون فرهنگی و هنری باشند.
وی با بیان اینکه اکنون 220 کانون در نقاط روستایی و 142 کانون در نقاط شهری دایر است خاطرنشان کرد: اکنون یکهزار و 65 باب مسجد در استان وجود دارد که 873 باب مسجد در روستاها و مابقی در نقاط شهری است و 20 باب از مساجد استان مربوط به مساجد اهل تسنن است.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی افزود: اکنون 362 کانون فرهنگی و هنری در مساجد خراسان شمالی فعال است و 210 کتابخانه باز و مخزن دار در کانون ها دایر است.
وی با بیان اینکه قبل از تاسیس خراسان شمالی 12 باب کانون فرهنگی و هنری در مساجد فعال بود گفت: اکنون شمار کانون ها در استان به 362 کانون رسیده است.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر اساس اهداف برنامه پنجم، باید در 25 درصد از مساجد، کانون فرهنگی و هنری راه اندازی شود و اکنون 25 درصد بیشتر از اهداف، عمل شده است.
7185/6042/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.