کوروش خسرویار یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مسابقات قهرمانی کوراش آسیا در رده سنی بزرگسالان از دوم تا پنجم فروردین‌ ماه 97 با حضور بیشتر مدعیان کوراش برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اردوهای برگزارشده برای آمادگی تیم ملی کوراش بانوان و آقایان تا جاکارتا توضیح داد: تاکنون سه مرحله اردوی آمادگی در خراسان شمالی، یزد و تهران برگزارشده و در آینده نزدیک در مشهد چهارمین مرحله اردوی آمادگی برگزار خواهد شد.
وی گفت: با توجه به اردوهای برگزار شده در یزد و تهران، آماده‌ترین نفرات در وزن‌های مسابقات آسیایی جاکارتا اندونزی یعنی چهار وزن در آقایان و سه وزن در بانوان برای اعزام به مسابقات هندوستان برگزیده شدند تا بتوانند در یک مسابقه سطح بالا و با حضور مدعیان کوراش آسیا، محک بخورند.
رئیس هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان شمالی از آقایان الیاس علی‌اکبری در وزن 81 کیلوگرم، بهزاد وحدانی در وزن 66 و خانم مهتاب باغچقی در وزن 63 کیلوگرم به‌عنوان سه کوراش کار اعزامی از استان به مسابقات قهرمانی آسیا در هند نام برد.
خسرویار همچنین حسین علی‌اکبری، رضا مهنان، بتول پاک روح و فاطمه فرخی از خراسان شمالی را به‌عنوان مربیان تیم اعزامی به این رقابت‌ها معرفی کرد.
وی همچنین بیان کرد: در هر مقطعی آماده‌ترین نفرات را تست و انتخاب می‌کنیم تا در نهایت به یک ترکیب نهایی برای اعزام به مسابقات آسیایی جاکارتا اندونزی که در مرداد ماه سال 97 برگزار می‌شود، برسیم.
وی گفت: هرساله در کنار مسابقات قهرمانی آسیا کنگره آسیا نیز برگزار می‌شود و در این کنگره تغییر در کمیته‌ها یا برنامه‌ریزی برای گذاشتن مسابقاتی در تقویم و یا هر تصمیمی که به رأی کنگره و اعضا نیاز دارد، انجام می‌شود که در روز نخست کنگره و سپس مسابقات برگزار خواهد شد.
دبیر انجمن کوراش کشور همیت مسابقات هندوستان را به جهت اینکه جدی‌ترین مسابقه قبل از مسابقات آسیایی جاکارتا اندونزی محسوب می‌شود بالا توصیف کرد و افزود: تقریبا در این مسابقات حریفان و نفرات حاضر در جاکارتا را می‌شود به شکلی شناسایی و آنالیز کرد .
خسرویار روند برگزاری اردوهای آمادگی برای حضور در جاکارتا را خوب و منظم دانست و توضیح داد: مربی بدن‌ساز ناصر پیرزاده که مربی بدن‌ساز تیم‌های ملی رده‌های مختلف بوده به کادر فنی تیم اضافه‌ و همچنین تست آمادگی از بچه‌ها گرفته‌شده و هر کاری لازم بوده در حال انجام است که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بتوانیم در جاکارتا بهترین و خوش‌رنگ‌ترین مدال‌ها را در بخش آقایان و بانوان به دست آوریم .
وی در ادامه بیان کرد: اکنون تیم ملی آقایان و بانوان در اردوی تهران به سر می‌برند و اردوی آقایان تا فردا و بانوان تا 13 اسفندماه به طول می‌انجامد و سپس مرحله بعدی اردو در مشهد از 18 اسفند آغاز و تا قبل از اعزام به هندوستان یعنی 2 فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت .
وی از اردوی مشترک بین‌المللی در ترکمنستان بلافاصله بعد از مسابقات هندوستان خبر داد و افزود: بعد از اردوی مشترک بین‌المللی، اردوهای داخلی را به‌طور متناوب در کشور ادامه می‌دهیم و یک مرحله اردوی مشترک بین‌المللی به میزبانی بجنورد نیز خواهیم داشت .
بهزاد وحدانی و جعفر فیروزآبادی در وزن 66 کیلوگرم، الیاس علی‌اکبری و امید تیزتک در 81 کیلو، محمد ملک محمدی و قاسم احدی در 90 کیلو و جعفر پهلوانی و محمدعلی ذاکری در وزن مثبت 90 کیلوگرم و خانم‌ها طاهره آذرپیوند و فاطمه شبانی در وزن 52 کیلوگرم، زهرا نادری بنی، مهتاب باغچقی و آذر کولیوند در وزن 63 کیلوگرم و زهرا باقری و لیلا چغلوند در وزن 78 کیلوگرم، 15 کوراشکار اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا هندوستان خواهند بود .
فریبا باقری باغان نائب رئیس انجمن کوراش کشور به‌عنوان سرپرست تیم ملی بانوان، مهری مهرپور به‌عنوان سرمربی و بتول پاکروح و فاطمه فرخی به‌عنوان مربیان بانوان و محمدرضا نصیری نژاد به‌عنوان سرپرست تیم ملی آقایان، خسرو دلیر معین به‌عنوان سرمربی و آقایان علی معلومات، رضا مهنان و حسین علی‌اکبری به‌عنوان مربیان تیم ملی آقایان همراه تیم به هندوستان اعزام خواهند شد.
محمدرضا مینوکده رئیس کمیته داوران آسیا در این رقابت‌ها قضاوت خواهد کرد و همچنین کوروش خسرویار دبیر انجمن کوراش کشور برای شرکت در کنگره کنفدراسیون آسیا و اقیانوسیه همراه تیم اعزام خواهد شد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.