عباس سعیدی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:، محمدامین اسماعیل پور، دانش آموز دبیرستان نمونه تیزهوشان شهید بهشتی، نماینده ایران در المپیاد بین المللی ریاضی TIMO بود که عنوان نخست این مسابقات را از آن خود کرد.
وی خاطرنشان کرد: محمدامین اسماعیل پور، دانش آموز مقطع متوسطه اول و تنها نماینده خراسان شمالی در مرحله کشوری این مسابقات بود که با کسب مقام اول جزو 12 نفر برتر کشور شد و به مسابقات جهانی راه یافت.
معاون متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه این المپیاد بین المللی به میزبانی تایلند برگزار شد افزود: در مسابقات نهایی، که هفته اول اسفندماه برگزار شد، بیش از 700 نفر از کشورهای مختلف از جمله اندونزی، بلغارستان، هنگ کنگ، ایران، فیلیپین و تایلند حضور داشتند.
المپیاد جهانی ریاضی (IMO) یک المپیاد ریاضی سالانه ۶ مسئله‌ای ۴۲ امتیازی برای دانش آموزان مقطع دبیرستان و قدیمی‌ترین المپیاد علمی جهان است.

* درخشش تیم دانش آموزی بجنورد در نادکاپ شریف
مدیر آموزش و پرورش بجنورد نیز از درخشش تیم دانش آموزان این شهرستان در نادکاپ شریف خبر داد و گفت: این دانش آموزان در مسابقات نادکاپ شریف مقام دوم کشور را کسب کردند.
محمود اسدی اظهار کرد: امیر رضا بهادری و علیرضا نجف‌پور، رتبه دوم کشوری رشته مهندسی ماشین‌های شیمیایی در مسابقات نادکاپ شریف را کسب کردند.
وی افزود: طرح این دانش آموزان در رشته مهندسی ماشین‌های شیمیایی کمیکار (chem-e-car) رتبه دوم کشوری در مسابقات نادکاپ شریف را بدست آورد.
مدیر آموزش و پرورش بجنورد گفت: این دانش آموزان پایه یازدهم تیم هولستن، توانستند مقام دوم مقطع متوسطه دوم را نیز در این مسابقات کسب کنند.
مسابقات ملی دانش آموزی نادکاپ 10 و 11 اسفند در دانشگاه صنعتی شریف تهران برگزار شد.
164 هزار دانش آموزان در 2 هزار آموزشگاه خراسان شمالی زیر نظر 14 هزار فرهنگی تحصیل می کنند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.