غلامحسین ساقی شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح فاضلاب در چهار شهر بجنورد، شیروان، اسفراین و آشخانه در حال اجرا است و با اجرای کامل طرح فاضلاب در این شهرها 80 درصد از جمعیت استان تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.
وی با اشاره به اینکه از سال 69 اجرای شبکه فاضلاب در شهرهای بجنورد و اسفراین آغاز و پس از تشکیل استان نیز اجرای این طرح در شیروان و آشخانه پیگیری شده است افزود: شرکت آب و فاضلاب استان از یک سال گذشته بجد پیگیر است تا ظرفیت تصفیه فاضلاب در شهرهای استان افزایش یابد.
وی تصریح کرد: اکنون 2 تصفیه خانه در شهر اسفراین و بجنورد با ظرفیت 27 هزار و 600 متر مکعب در مدار بهره برداری است که از این میزان 19 هزار و 600 مترمکعب ظرفیت تصفیه خانه در بجنورد و هشت هزار متر مکعب در اسفراین است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: تا نیمه نخست سال آتی، هشت هزار متر مکعب به ظرفیت تصفیه خانه اسفراین افزوده می شود که به 16 هزار مترمکعب ارتقا می یابد.
ساقی گفت: هشت هزار و 700 متر مکعب به ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب آشخانه و 12 هزار متر مکعب به ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شیروان افزوده می شود.
وی با اشاره به اینکه از سال 69 تا پایان سال 95، 25 کیلومتر شبکه فاضلاب در استان اجرا شده است، افزود: در 10 ماهه امسال 48.5 کیلومتر شبکه فاضلاب در استان اجرا شده که اجرای شبکه فاضلاب نسبت به سال گذشته بیش از 2 برابر افزایش داشته است.
ساقی با اشاره به اینکه بهره مندی شهروندان خراسان شمالی از خدمات فاضلاب 17 درصد از میانگین کشوری پایین تر است گفت: اکنون 31 درصد از جمعیت شهری خراسان شمالی از خدمات فاضلاب بهره مند هستند در حالی که این رقم در کشور 48 درصد است
وی افزود: شرکت تکلیف دارد تا در برنامه ششم توسعه، میانگین بهره مندی از خدمات فاضلاب در استان 42 درصد ارتقا یابد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی تصریح کرد: بر اساس اهداف وزارت، در سطح کشور در برنامه ششم توسعه، خدمات فاضلاب شهری 25 درصد ارتقا می یابد اما در استان تلاش داریم تا علاوه بر رسیدن به این رقم، عقب ماندگی 17 درصدی نیز جبران شود.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است که 52 درصد جمعیت آن در شهرها سکونت دارند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.