عبدالله سهرابی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، مجموع واحدهای پذیرایی بین راهی، رستوران ها و سفره خانه سنتی در خراسان شمالی را 54 واحد عنوان و اظهارکرد: در استان حدود 42 واحد پذیرایی بین راهی نیازمند نوسازی است.
وی با بیان اینکه بیشترین تعداد واحدهای پذیرایی در مسیر شهر آشخانه به جنگل گلستان قرار دارد اضافه کرد: اداره کل راه و شهرسازی به علت اینکه این واحدها در حریم راه قرار دارد، اجازه مرمت و توسعه را به آنها نمی دهد.
سهرابی با تاکید بر اینکه باید تاسیسات گردشگری در استان به لحاظ کیفی و خدماتی استانداردسازی شود گفت: متاسفانه اداره کل راه و شهرسازی اجازه نمی دهد که آنها خودشان را با ضوابط استاندارد منطبق کرده و بتوانند گواهی استاندارد اخذ کنند.
وی افزود: اکنون 26 دفتر خدماتی- مسافرتی و 22 واحد اقامتی شامل هتل و مهمان پذیر نیز در خراسان شمالی فعالیت دارند و به مردم خدمات ارائه می دهندو ضمن اینکه تاکنون مجوز 13 اقامتگاه بومگردی در استان صادر شده که در راستای اسکان مسافران و گردشگران فعالیت می کنند.

** نبود آژانس مسافرتی در شهرستان های فاروج و راز و جرگلان
رئیس گروه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهارکرد: از تعداد 26 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری، 13 آژانش مسافرتی در مرکز استان قرار دارد و در دیگر شهرستان ها نیز به جز فاروج و راز و جرگلان به صورت میانگین2 تا 5 آژانس گردشگری فعالیت دارند.
وی گفت: تعداد واحدهای اقامتی، واحدهای پذیرایی بین راهی و تاسیسات گردشگری در خراسان شمالی پاسخگوی نیاز است اما، باید بر تعداد این تاسیسات بویژه هتل های چهار ستاره استان برای ارتقای سطح خدمات ارائه شده به مسافران و گردشگران اضافه شود.
بیش از یکهزار و 200 اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده که 583 اثر آن به ثبت رسیده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.