علی همتی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امید است بتوانیم این میزان اعتبار ملی را برای اجرای طرح های بازآفرینی پایدار در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین جذب کنیم.
وی گفت: سال آتی اجرای برنامه بازآفرینی در هفت محله در سه شهر مزبور در دستور کار قرار گرفته است که این برنامه ها شامل اجرای پروژه های اجتماعی، عمرانی، کالبدی، پروژه های محرک توسعه است.
وی افزود: پیگیر هستیم تا سهمی از قیر رایگان، به اجرای طرح های عمرانی شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین اختصاص یابد تا کار آسفالت معابر شهری سرعت گیرد.
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری خراسان شمالی گفت: طرح های بازآفرینی پایدار شهری شامل کمک به احیا ونوسازی بافت فرسوده شهری، توانمندسازی بافت ناکارآمد شهری، کمک به افزایش خدمات در سکونتگاه های غیر رسمی شهر، اجرای برنامه های توانمند سازی در بافت های با پیشینه تاریخی و دارای ارزش تاریخی، توانمندسازی بافت های شهری با پیشینه روستایی است.

* 20000 مترمربع زمین در اختیار توسعه گران
همتی گفت: دولت در تلاش است تا با پرداخت اعتبارات تسهیلاتی به توسعه گران، به توانمندسازی این سکونتگاه ها سرعت دهد و در طرح بازآفرینی پایدار شهری، زمین رایگان و تسهیلات با نرخ 9 درصد در اختیار توسعه گران قرارداده می شود.
وی افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده، در سال آتی، حدود 20 هزار مترمربع زمین دولتی استان، در اختیار توسعه گران قرار می گیرد.
همتی گفت: پیش از این استاندار خراسان شمالی نیز دستور داده بود که شهرداری ها و دستگاه های اجرایی زمین های قابل واگذاری به توسعه گران در قالب اجرای طرح بازآفرینی شهری را شناسایی و معرفی کنند اما هنوز ر این باره اقدامی انجام نشده است.

*پیگیری برای اجرای طرح های توانمندسازی در 100 روستای خراسان شمالی
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری خراسان شمالی از پیگیری و برنامه ریزی برای اجرای طرح های توانمندسازی در 100 روستای این استان خبر داد و گفت: برنامه ریزی برای خدمات رسانی بیشتر به این روستاها در ستاد ملی بازآفرینی شهری که درتهران برگزار شد نیز مورد بررسی قرار گرفت.
همتی اظهار کرد: روستاهای مزبور شامل روستاهای حریم شهرها، روستاهای مرزی و محروم است.
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری خراسان شمالی افزود: ارتقای خدمات رسانی به روستاها و توانمندسازی این مناطق به منظور ایجاد بسترهای مناسب در روستاها برای ماندگاری روستاییان و کاهش مهاجرت به شهرها مورد توجه است.
اکنون 21 هزار و 184 خانوار با 88 هزار و 608 نفر جمعیت در 32 محله شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین سکونت دارند و 25 محله در بجنورد با وسعت 522 هکتار، چهار محله در شیروان به وسعت 189 هکتار و سه محله در اسفراین به وسعت 12 هکتار به عنوان مناطق حاشیه ای این شهر ها مصوب شده است.
وسعت بافت فرسوده شهری مصوب استان که دارای برنامه است، 482 هکتار است که گستره آن در بجنورد 154 هکتار، شیروان 120 هکتار، اسفراین 110 هکتار، جاجرم 78 هکتار و گرمه حدود 20 هکتار است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.