به گزارش چهارشنبه ایرنا امین رضا مرآتی در نشست کمیته برنامه ریزی شیروان اظهار کرد: اعتبارات توزیع شده در قالب 82 طرح برای 176 پروژه بوده است.
وی گفت: با توجه به بحران آب، خشکسالی و شرایط اقلیمی از مردم می خواهیم در بحث استفاده بهینه از آب و مدیریت آن توجه کافی داشته باشند.
مرآتی با بیان اینکه سند مدیریت بحران مصوب و به صورت اولیه تنظیم شده است افزود: همچنین سند توسعه اجتماعی نیز به پایان رسیده و در حوزه اقتصادی عشایری 70 درصد کار انجام شده است.
نماینده عالی دولت در شیروان با اشاره به دهکده گردشگری و توریستی بیگان در شیروان گفت: باید از صنعت گردشگری به عنوان کافی بهره مند شویم چرا که این شهرستان در این راستا توانمندی و پتانسیل بالا دارد و می تواند به قطب گردشگری در استان خراسان شمالی تبدیل شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: گردشگری مهم ترین صنعت جهان است که کارکرد آن درآمدزایی و اشتغال آفرینی است و همچنین یک صنعت فقرزایی هم است.
آدینه محمد سویدانلویی اظهار کرد: گردشگری خراسان شمالی سنتی، محدود و تقاضا محور است که باید مسیرهای جدید گردشگری را تعریف و زیر ساخت های لازم را برای مسافران فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه قرار است در تپه ارگ نادری شیروان سایت موزه باز و توقفگاه ایجاد شود گفت: همچنین دهکده گردشگری بیگان گردشگری استان را به حرکت در می آورد که امسال دو میلیارد ریال برای آن در نظر گرفته شده است.
سویدانلویی افزود: با توجه به فرارسیدن سال نو، قرار است در کنار آثار تاریخی هر شهرستان یک نوروزگاه برای شناسایی آیین های نوروزی و رسوم، آداب و فرهنگ مردم این استان ایجاد شود.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/3007/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.