محسن حسینی الاصل چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح با هدف پیشگیری و مبارزه با تخلفات صنفی و بهداشتی، کنترل بازار و جلوگیری از اجحاف در حق شهروندان هم استانی و مسافران نوروزی همه ساله اجرا می شود.
وی گفت: در این طرح با همکاری سایر دستگاه های نظارتی از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل دامپزشکی، سازمان حمل و نقل و پایانه ها، پلیس آگاهی نیروی انتظامی و اتاق اصناف، بر فعالیت واحدهای صنفی و غیرصنفی در بخش تهیه، توزیع و عرضه مایحتاج عمومی، ارایه خدمات، رعایت موازین و دستورالعمل های بهداشتی نظارت ویژه و گسترده ای صورت خواهد گرفت.
حسینی الاصل اظهار داشت: تمرکز گشت های مشترک بر کنترل و نظارت بر جایگاه های عرضه سوخت، نانوایی ها، قنادی و آجیل فروشی ها، شرکت های مسافرتی و دفاتر فروش بلیت، هتل و مهمانپذیرها، اماکن تفریحی و تفرجگاه ها، رستوران و آشپزخانه های سطح شهر و نیز رستوران های بین راهی، میادین میوه و تره بار و عرضه کنندگان میوه و سبزی در سطح شهر، عرضه کنندگان گوشت و سایر مواد پروتئینی، سوپر مارکت ها، تعمیرگاه های اتومبیل، قالیشویی ها، کارواش ها و سایر بخش ها است.
وی اضافه کرد: در اجرای طرح ویژه نظارت نوروز 97، روزانه 10 اکیپ در سطح خراسان شمالی در دو نوبت صبح و عصر بر روند فعالیت بخش های مذکور نظارت خواهند داشت.
وی گفت: شهروندان در صورت برخورد با هرگونه تخلف صنفی و بهداشتی، خصوصا گرانفروشی، تقلب، کم فروشی و عدم رعایت موازین بهداشتی یا عرضه کالای فاسد یا تاریخ مصرف گذشته، می توانند گزارش یا شکایت خود را از طریق سامانه تلفنی 135 و یا بصورت حضوری و کتبی اعلام نموده تا در اسرع وقت به گزارش و شکایت آنان رسیدگی شود.
حسینی الاصل همچنین اظهارکرد: در اجرای طرح نظارتی امسال، در مجموع 513 فقره پرونده تخلف تعزیراتی شامل گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور فروش، عدم ارایه فاکتور و اسناد مدارک خرید به بازرسین، تقلب، کم فروشی، عدم رعایت ضوابط بهداشتی تشکیل شد و متخلفان به پرداخت مبلغ 708 میلیون ریال در حق دولت محکوم شدند.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور بیش از 25 هزار واحد صنفی در قالب 120 اتحادیه دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.