سرانه فضای ورزشی در کشور به ازای هر نفر یک مترمربع است در حالی که در شیروان 50 سانتی مترمربع است که این کمبود جوابگوی نیازهای ورزشی شهروندان نیست.
پایین بودن سرانه فضای ورزشی در شیروان دومین شهر خراسان شمالی به وضوح دیده می شود، این امر نیز باعث کمترشدن فعالیت های ورزشی در این خطه شده است.
شماری از ورزشکاران و ورزش دوستان شیروانی با انتقاد از کمبود فضاهای ورزشی در این شهرستان گفتند: با توجه به کم بودن سرانه‌ ورزشی در این شهرستان ضرورت دارد که به سمت ایجاد مکان های ورزشی جدید حرکت کرد و در این میان باید به ساخت اماکن ورزشی بزرگ با قابلیت پذیرش رویدادهای ملی و بین‌المللی هویت‌ساز توجه داشته باشیم.
آنان افزودند: توجه مسئولان به پروژه های نیمه تمام ورزشی بزرگ و هویت‌ساز می‌تواند جایگاهی شایسته‌تر برای این شهرستان در کشور به همراه داشته باشد.
یکی از ورزشکاران شیروانی می گوید: این شهرستان در چند سال گذشته از نظر رشد و توسعه ورزش در وضعیت بهتری نسبت به گذشته قرار گرفته است اما این تلاش‌ها هنوز برای رسیدن به شرایط مطلوب و زیرساخت های ورزشی به حد استاندارد کافی نیست.
امین محتشمی اظهار کرد: از سویی برخی از سالن‌های این شهرستان به علت کمبود اعتبارات فاقد تجهیزات مناسب و استاندارد ورزشی است که امیدواریم مسئولان استان به توسعه ورزش نگاهی نو داشته باشند.
یکی دیگر از ورزشکاران نیز با گلایه مندی از وضعیت کنونی فضاهای ورزشی در این شهرستان می گوید: شیروان از استعدادها و پتانسیل های بالایی در حوزه ورزش برخوردار است با وجود کمبود سرانه فضای ورزشی موجب عدم انگیزه ورزشکاران نشده ولی این موضوع باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
مجتبی حافظ گفت: با توجه به تاکیدات مسئولان به امر ورزش و نقش و جایگاه آن در سلامتی انسان، شاهد ساخت سالن های بسیاری در سطح شهر و روستا در سال های گذشته بوده ایم که با گذشت چندین سال متاسفانه هنوز نیمه تمام مانده است.
وی اظهار کرد: مسئولان باید به دنبال رفع مشکلات و دغدغه های ورزشکاران و فراهم کردن توسعه زیر ساخت ها و افزایش سرانه فضای ورزشی باشند که این امر با اختصاص اعتبارات و تکمیل سالن های نمیه تمام ورزشی این شهرستان محقق خواهد شد.
حافظ افزود: با ساخت سالن های نیمه تمام ورزشی در این شهرستان و افزایش سرانه فضای ورزشی شاهد توسعه، رشد و پیشرفت بیشتر ورزشکاران در مسابقات ملی و بین المللی خواهیم بود.
یکی دیگر از ورزشکاران گفت: برای توسعه ورزش اماکن و فضاهای ورزشی و همچنین مدیر و مربی ورزشی بسیار حائز اهمیت است.
مهسا عصمت پور با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید توجه خاصی به توسعه فضاهای ورزشی صورت گرفته است اظهار کرد: ولی هنوز کافی نیست باید توسعه فضای مورد نیاز ورزش شهرستان تامین شود تا شاهد رونق ورزش در سطح ملی و بین المللی باشیم.
وی با اشاره به اینکه ورزشکاران این شهرستان تاکنون مقام های خوبی در سطح کشور کسب کرده اند افزود: توسعه فضاهای ورزشی انگیزه آنان را برای شرکت در مسابقات ملی و بین المللی و کسب رتبه های برتر بیشتر می کند.
رییس اداره ورزش و جوانان شیروان گفت: استاندارد سرانه فضای ورزشی برای هر نفر یک متر مربع است که در شیروان نیم متر مربع است در صورت ساخت سالن های ورزشی نیمه تمام به استاندارد خواهیم رسید.
علی خالق زاده در گفت و گو با ایرنا با اشاره به گلایه ورزشکاران این شهرستان در خصوص کمبود فضای ورزشی اظهار کرد: هم اکنون سالن های ورزشی آموزش و پرورش، سپاه و ورزش و جوانان شیروان در دست ساخت است.
وی افزود: مساحت برخی از سالن های ورزشی در این شهرستان بیش از یکهزار متر مربع است.
رییس اداره ورزش و جوانان شیروان گفت: هم اکنون ساخت 9 سالن ورزشی در سطح شهر و روستاهای این شهرستان در دست اجرا است.
خالق زاده افزود: سالن ورزشی سه هزار نفره، سالن سنگنوردی چند منظوره، ژیمناستیک و سالن بانوان کمیته امداد در حال ساخت در شهر و سالن ورزشی در روستاهای کوسه، مشهد طرقی، زوارم و سنجد در بخش مرکزی و سرحد این شهرستان در دست ساخت است.
وی شروع ساخت سالن های ورزشی این شهرستان را بین سال 89 تا 94 عنوان کرد و گفت: برآورد کل اعتبار سالن های ورزشی مزبور در این شهرستان 102 میلیارد و 250 میلیون ریال است که هم اکنون بین 19 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی افزود: امسال برای ساخت 6 سالن ورزشی مزبور در این شهرستان در مجموع کل 51 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات مالیات ارزش افزوده مصوب شده است.
به گفته رییس اداره ورزش و جوانان شیروان، این شهرستان سه هزار و 500 ورزشکار بیمه شده دارد.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی دارای 23هزار ورزشکار بیمه ای با 43 هیات ورزشی می باشد که سرانه فضای ورزشی در این استان کمتر از 34 سانتی متر مربع است.
45 هیات ورزشی در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد 35 تا 40 هیات ورزشی فعال هستند.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/6042/3007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.